• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Skelettur Panerai-homage

Galaxy

Rolex
Tjenare!

Dags att göra sig av med denna för att finansiera klockinköp. Kom aldrig riktigt överens med klockan på grund av mina taniga handleder tillsammans med klockans storlek. Köptes här på KS och ska enligt uppgift vara handgjort av olika klockdelar från den tidigare ägaren.

Klockan har ett manuellt urverk, och har en diameter på 44mm (bärs dock betydligt mindre enligt mig). Har ingen koll på servicehistorik, men jag har inte märkt någonting som indikerar på att detta vore aktuellt. Ett problem jag upplevt med klockan är spännet vid kronan, som inte "klickar fast". Detta har jag dock löst via en genomskinlig tejpbit, som suttit på klockan i drygt fyra månader utan att ha åkt av (se bild).

Generellt sett känns klockan väldigt gedigen, med fungerande lume och bra gångreserv (har ej mätt exakt men kan göra om så önskas). Kommer på ett kinesiskt läderband. Klockan är överlag sparsamt använd.
Priset för denna klocka sätter jag till 550:- inkl. frakt. Har du möjlighet att mötas f2f i Örebro går detta självklart bra.

Och så lite bilder:
IMG_4466.JPG
IMG_4468.JPG
IMG_4469.JPG
IMG_4470.JPG
IMG_4472.JPG
IMG_4473.JPG
IMG_4475.JPG


Ta gärna frågor i PM.

Mvh Galaxxy.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Tjenare!

Dags att göra sig av med denna för att finansiera klockinköp. Kom aldrig riktigt överens med klockan på grund av mina taniga handleder tillsammans med klockans storlek. Köptes här på KS och ska enligt uppgift vara handgjort av olika klockdelar från den tidigare ägaren.

Klockan har ett manuellt urverk, och har en diameter på 44mm (bärs dock betydligt mindre enligt mig). Har ingen koll på servicehistorik, men jag har inte märkt någonting som indikerar på att detta vore aktuellt. Ett problem jag upplevt med klockan är spännet vid kronan, som inte "klickar fast". Detta har jag dock löst via en genomskinlig tejpbit, som suttit på klockan i drygt fyra månader utan att ha åkt av (se bild).

Generellt sett känns klockan väldigt gedigen, med fungerande lume och bra gångreserv (har ej mätt exakt men kan göra om så önskas). Kommer på ett kinesiskt läderband. Klockan är överlag sparsamt använd.
Priset för denna klocka sätter jag till 550:- inkl. frakt. Har du möjlighet att mötas f2f i Örebro går detta självklart bra.

Och så lite bilder:
IMG_4466.JPG
IMG_4468.JPG
IMG_4469.JPG
IMG_4470.JPG
IMG_4472.JPG
IMG_4473.JPG
IMG_4475.JPG


Ta gärna frågor i PM.

Mvh Galaxxy.
Förlåt mitt klet i tråden. Men följer tejpbiten med vid köp?
 
Topp