• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skicka in klocka till italiensk handlare för inbyte

Bebitz

Cartier
Är det någon som har erfarenhet av att skicka in sin klocka till en italiensk handlare, i detta fall Pluswatch.it för inbyte? Kan man göra det utan att riskera att bli blåst? Dem har accepterat ett byte, men vill att jag ska skicka min klocka först, därefter skickar dem deras klocka till mig. Det känns dock lite risky...
 

ScubaKing

Audemars
Italien överlag är ett NO NO om man ser till deras posthantering, men just denna handlare är kosher. Min inställning till deras postsystem baseras på att jag är född i landet och har även handlat mycket med Italien från Sverige. Men som sagt, den handlaren är korrekt.
 

Bebitz

Cartier
Ja, jag vet att dem har bra rykte som säljare. Men jag undrar om någon har skickat in en klocka i inbyte till dem? Vad gör jag om de inte skickar den andra klockan till mig? När man köper något, har man ändå någon form av bevis på kontoutdrag och liknande.
 

ScubaKing

Audemars
Ja, jag vet att dem har bra rykte som säljare. Men jag undrar om någon har skickat in en klocka i inbyte till dem? Vad gör jag om de inte skickar den andra klockan till mig? När man köper något, har man ändå någon form av bevis på kontoutdrag och liknande.

Är du osäker så skippa affären. Det är inte svårare än så. Ingen kan garantera dig något här, mer än att säljaren är OK. Posten i Italien är som den är.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja, jag vet att dem har bra rykte som säljare. Men jag undrar om någon har skickat in en klocka i inbyte till dem? Vad gör jag om de inte skickar den andra klockan till mig? När man köper något, har man ändå någon form av bevis på kontoutdrag och liknande.
Hur hade du annars tänkt att det skulle gå till med byte? Sälj först om det inte passar för dig.
 

Wesslan

Cartier
2-Faktor
Italien överlag är ett NO NO om man ser till deras posthantering, men just denna handlare är kosher. Min inställning till deras postsystem baseras på att jag är född i landet och har även handlat mycket med Italien från Sverige. Men som sagt, den handlaren är korrekt.
Har läst flera som skriver liknande om postsystemet i Italien men alla handlare jag varit i kontakt med skickar alltid med UPS, Fedex, DHL eller liknande. Aldrig hört om någon som sänder med "vanlig post". Kanske var annat för några år sedan, vad vet jag,
 

SFS

Omega
Jag bytte med en handlare i Italien (Stevanella orologi), skickade min först. Tror jag skickade med DHL. Inga problem!
 

KMS

Rolex
Jag skickade tillbaka en klocka jag var missnöjd med UPS, förutom att dom försökte dela ut klockan till nån tjomme i Milano när den var adresserad till Rom så gick det bra. Som tur var tog inte killen i Milano emot paketet...
 

joca

Patek
2-Faktor
Har bara hittat bra referenser så hade inte varit allt för orolig.
Hade dock övervägt en flygstol ner för att fixa allt, som tidigare nämnts kostar det inte allt för mycket.
Lycka till!
 

Pälle

Cartier
Pledge Member
jag har bara läst positivt om dom och jag har själv köpt en klocka där ifrån utan några problem :) så det borde inte vara några problem
 
Topp