• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skicka klocka och få betalt i efterhand. Tacksam för era synpunkter!

Tjänsten är utformad som så att man som säljare fotar och dokumenterar paketet noggrant - innehåll, vikt osv. Om köparen reklamerar varan i ett försök att lura säljaren så ska köparen dokumentera med bilder till blocket, därefter ska paketet skickas tillbaka till säljaren. Om innehållet skiljer sig mot vad man som säljare skickat så gör man en likadan reklamation som köparen. Blocket träder då in och agerar utredare och baserar sin utredning på den dokumentation dom fått in. Den görs dessutom i samband med Schenker som har speciella rutiner och dokumentation för dessa försändelser. Detta är f.ö en tjänst som kräver både giltig legitimation och bank-id.

Självklart kommer det alltid finnas en risk att köpa/sälja saker över nätet, det är jag helt enig i. Mitt svar är gällande påståendet om att köpa saker utav en främling utan referenser på nätet innebär i princip samma risk som att göra affären genom Sveriges största köp & sälj sajt och deras speciellt framtagna system för att motverka just det här.
Ok det var ju battre an vad jag trodde. Tack for forklaringen.

Da hoppas jag Blocket agerar mer "opartiskt" an PayPal som i stort sett alltid star pa koparens sida vid tvist. A andra sidan sa ar det ju iofs en ren betaltjanst och inte ett tillaggspaket som jag formodar kostar pengar som Bolcketpaketet.
 
Jag hade såklart velat ha betalt innan jag skickade klockan eftersom jag faktiskt är en ärlig person som aldrig har eller skulle blåsa någon / begå brott.
Samtidigt förstår jag såklart köparen då vi lever i ett samhälle med mycket skumma typer.
När man som privatperson handlar på nätet kan man antingen betala vid beställning eller på "kredit" vi exempelvis Klarna. Då görs en kreditprövning av köparen.
Nu är ju du ingen butik, men nog skulle en mer utförlig kreditprövning än GG-tråden göras i detta fall? Är du så sugen att sälja att du är redo att eventuellt bli lurad?
 
Det kanske finns någon tjänst hos något transportföretag som kan fungera som säker mellanhand för er båda? Ex som blockets tjänst blocketpaket.

Om inte kanske ni kan komma överens om att du skapar en annons på blocket och att personen köper den där och affären görs via deras tjänst. Då är det skydd för er båda hela vägen genom affären. Kanske på gränsen till omständigt, men mycket smidigare än om ni båda skulle behöva åka långt för ett f2f alternativ.

Grymt tips, tusen tack!
När man som privatperson handlar på nätet kan man antingen betala vid beställning eller på "kredit" vi exempelvis Klarna. Då görs en kreditprövning av köparen.
Nu är ju du ingen butik, men nog skulle en mer utförlig kreditprövning än GG-tråden göras i detta fall? Är du så sugen att sälja att du är redo att eventuellt bli lurad?
Jag förstår hur du tänker och är definitivt inte så sugen på att sälja att jag vill ta onödiga risker.
 
God kväll och tack till alla som har varit vänliga nog att dela med sig av sina synpunkter i ämnet, det har varit hjälpsamt!

Jag tänkte att det kan vara brukligt med en uppdatering när så många har engagerat sig - Jag och köparen är överens om att vi inte kan komma överens så det blir ingen affär denna gång. Jag tänker att jag lägger en första och sista prisbump imorgon och hoppas då hitta en spekulant som antingen kan mötas F2F eller känner sig bekväm att Swisha i förväg.

Jag vill poängtera att köparen har varit super trevlig och bra att ha att göra med, vi kunde tyvärr bara inte hitta ett bra sätt att genomföra detta på denna gång.
 
Jäklar vad ni jiddrar utan lösning. Du bor i GBG? Lämna den till mig så kan jag hålla den tills du godkänt att du fått pengarna. Sedan skickar jag den. Enkelt.

Kan ju dock inte ta ansvar för att varan är som beskriven.
 
Tillbaka
Topp