• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skicka till Europa

Charles_

Rolex
Hittar inte tidigare trådar när jag söker så jag frågar igen; hur skickar man billigast en klocka till ett annat land inom EU? Vill självklart försäkra innehållet som är värt ungefär 40tkr.

Tacksam för svar! :)
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Jag tror DHL håller relativt bra priser inom Europa men är osäker på försäkrat värde.

Finns det några bra tredjepartsförsäkringar i Sverige? Då skulle det ju i praktiken funka med postens utrikesrek. a 225:- för 1 kg.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Posten utrikes i blå kartong försäkrat till 50000:-. Snabbt, enkelt och framförallt billigt.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor

Charles_

Rolex
Nejdå, gå till ett vettigt postombud och be om hjälp. Jag skickade två pannor i samma kartong till Danmark för en månad sen. Först uppsökte jag ups, de ville ha 2400 ca. Posten tog några hundra. Försäkringen täckte hela värdet, personalen uppgav 50000 per kolli max.
Gäller det även klockor?
 

Charles_

Rolex
Posten utrikes i blå kartong försäkrat till 50000:-. Snabbt, enkelt och framförallt billigt.
Ringde Posten igen. Fick som svar att högsta försäkringsbara värdet var typ 400kr om man köpte blå paketet hos postombud. Om man paketerat själv så gick det att försäkra för mer, men det gällde BARA om varan var helt ny. Begagnat gick inte... Hur längesen skickade du dina Pannor?
 
Topp