Tobias Eriksson
Guld
Har med problem med armarna hos Eton tyvärrNä. Eton är för syntetiska och långa i ärmarna. Föredrar Stenströms.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har med problem med armarna hos Eton tyvärrNä. Eton är för syntetiska och långa i ärmarna. Föredrar Stenströms.
Nä. Eton är för syntetiska och långa i ärmarna. Föredrar Stenströms.
Inte på de senaste green ribbon. Ärmlängden är runt 2-3 cm kortare än red ribbon och även den Stenströms som jag har inne hos skräddaren för att korta ärmarna.
Någon som testat att handla hos shirtonomy?
Manolo har en recension av dem vet jag, verkar ha varit nöjdaNågon som testat att handla hos shirtonomy?
Någon som testat att handla hos shirtonomy?
En fråga till er som är haj på skjortor;
Om man ska ha en smoking skjorta är färgen given och likaså ficklöst och dubbelmanchett, men knappar, skjortkrage och "veck framtill"? Vad är det som gäller?
Jag har tre enkla regler för dig;
1: inga
2: jävla
3: grejer
Vanlig turndownkrage, dolda knappar (alt studs) och slätt bröst är det allra vettigaste i min bok, kombinerat med en lite lyxigare, matigare tygkvalité.
Har varit och testat och beställt, nu får vi se. Återkommer när jag fått resultatet. Klas var väldigt tillmötesgående i alla fall och det kändes som ett seriöst företag som ville att man skulle bli nöjd. Massor av val dessutom.
Jag vet inte hur priserna ser ut helt, men fråga @Singular! (alltså han är från en annan butik skall tilläggas)Har hört att Spiga 3 i Göteborg ska ha någon typ av MTM. Stämmer det och har någon testat? Vad gäller i sånt fall?
Finns det något annat bra ställe i Göteborg som erbjuder en vettig MTM-tjänst som håller sig runt max 2000 kr?
Har hört att Spiga 3 i Göteborg ska ha någon typ av MTM. Stämmer det och har någon testat? Vad gäller i sånt fall?
Finns det något annat bra ställe i Göteborg som erbjuder en vettig MTM-tjänst som håller sig runt max 2000 kr?
Tack för infon! Har ni dessa på Linnegatan2? Eller är det Spiga3 som gäller?Barbas MTM är mycket, mycket bra och har nyligen förstärkts med en del tyger som tidigare bara funnits i den mer casualorienterade Dandylife-serien (ping @naggge !). Grundpriset är 2000 kronor (alltså en hundralapp högre än konfektionspriset, vilket är för styckfrakten) villet jag tycker är oerhört prisvärt.
Det är Linnégatan no 2 som avses, ja.Tack för infon! Har ni dessa på Linnegatan2? Eller är det Spiga3 som gäller?
Seriöst? Dandylife alltså? Fint!Barbas MTM är mycket, mycket bra och har nyligen förstärkts med en del tyger som tidigare bara funnits i den mer casualorienterade Dandylife-serien (ping @naggge !). Grundpriset är 2000 kronor (alltså en hundralapp högre än konfektionspriset, vilket är för styckfrakten) villet jag tycker är oerhört prisvärt.
Denna tråd får duga, då jag inte hittar någon mer lämplig. Var i hela friden, i Stockholm, hittar jag en oknuten svart fluga i sammet? Ni får ursäkta mig om det faktiskt finns en mer lämplig tråd som jag missat.![]()
Såklart det fanns. Tack! Jag klottrar där istället.
BumpBumpar denna med en fråga.
Är det någon som testat Berg & Bergs skjortor, tycker de verkar ha schysst kvalitet till ett rimligt pris.
Är det någon som har koll på någon skjorttillverkare som passar mig som får en nackhylla på skjortor och kostymer?
Jag har raka axlar, inte så värst biffig och har ap-långa armar, drar 16/36 slimfit, det blir ett veck på sidan av kragen...
Börjar seriöst fundera på att måttsy ett par skjortor men skulle gärna undvika den kostnaden...
Beror på vad för priser du kollat på RTW men Shirtonomy tar väl 1k per skjorta? MTM är det.