• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Jag söker lite panikhjälp, köpte ett par loake 1880 chelsea boots innan flytten till Shanghai. Fick tyvärr inte med mig några skoblock utan tänkte köpa dessa på plats. Med jobb och resande har jag glömt bort detta helt och när jag igår plockade fram skorna är skinnet rynkigt över stora delar av skorna. Går det att släta ut dessa genom att nu köpa ett par skoblock eller är det bara att gilla läget?

Jag söker lite panikhjälp, köpte ett par loake 1880 chelsea boots innan flytten till Shanghai. Fick tyvärr inte med mig några skoblock utan tänkte köpa dessa på plats. Med jobb och resande har jag glömt bort detta helt och när jag igår plockade fram skorna är skinnet rynkigt över stora delar av skorna. Går det att släta ut dessa genom att nu köpa ett par skoblock eller är det bara att gilla läget?

Visa bild!

Behöver lite hjälp här.. Söker skor som ser likadana ut som de nedan, men utan skinnförstärkningen i vristen. Gärna i brun mocka också. Några förslag? :(
Screen Shot 2015-02-17 at 10.00.32.png

Vilken storlek har du i andra skor, såväl "finskor" som sneakers?

I kostymskor och liknande har jag 42,5.

Sneakers har jag 42 eller 43 i, beror på märke och modell. I vissa Nike måste jag ha 43, medans jag i andra klara mig utmärkt med en 42a.

"Finskor", jag antar att du inte syftar på tjejer som kommer från Finland, utan fina skor(?).
Och vad kategoriseras som "fina skor"? Är dom dyra eller är det bara att man tar bättre hand om dom?

Större delen av mina fina skor är sneakers, men skulle jag fråga någon om de tycker att sneakers kan vara finskor så hade svaret nog varit nej... :)

Glappar era skor i hälen något? Var och testa Pembroken, bra på längden kändes det som men ändå lite glapp i hälen, konstigt?

Mina italigente är super smala, tighta och glappar inte alls, har väl med modell att göra men ändå.

Bilden har tydligen försvunnit. Lägger upp på nytt med lite mer bilder.
Köpte dessa i Budapest i deras butik på Haris Köz. Träffade Rezsö Kuti som är deras Sales Manager. Han var för övrigt i Stockholm i höstas på "skomässan".
http://www.shoegazing.se/2014/09/22/rapport-fran-shoegazing-super-trunk-show/

Beskrivning av Rezsö Kuti: The model is called Theresianer and it was made on Firenze / Florence ( after the Italian town ) last.
Date of the lasting: 2014/10/14. The shoe maker was Andreas aka Bandi ( here a funny name of Andreas) size was 42.5 and the width is F.

Bilden har tydligen försvunnit. Lägger upp på nytt med lite mer bilder.
Köpte dessa i Budapest i deras butik på Haris Köz. Träffade Rezsö Kuti som är deras Sales Manager. Han var för övrigt i Stockholm i höstas på "skomässan".
http://www.shoegazing.se/2014/09/22/rapport-fran-shoegazing-super-trunk-show/

Beskrivning av Rezsö Kuti: The model is called Theresianer and it was made on Firenze / Florence ( after the Italian town ) last.
Date of the lasting: 2014/10/14. The shoe maker was Andreas aka Bandi ( here a funny name of Andreas) size was 42.5 and the width is F.
Snygga! Museum Calf?

Singular Har du koll på hur tjejmodellen Ashford står sig mot Pembroke? Grafford t ex menar ju att de görs på samma sätt som killarnas modell och att samma material används men att den är lite slimmare för den smala foten.

Glappar era skor i hälen något? Var och testa Pembroken, bra på längden kändes det som men ändå lite glapp i hälen, konstigt?

Mina italigente är super smala, tighta och glappar inte alls, har väl med modell att göra men ändå.

Det som gör att du upplever hälglapp kan bero på flera saker - det kan helt enkelt vara så att Pembroke på 325 helt enkelt inte passar din fot, men mycket beror också på att den är ny; ovanlädret är inte format, du har inte satt dig i mellansulans kork, innersulan är "hal" och inte minst är den dubbla sulan som ny rätt styv (vilket gör att den inte rör sig med foten på samma sätt, vilket gör att skon inte riktigt "hänger med" i steget).

Det som gör att du upplever hälglapp kan bero på flera saker - det kan helt enkelt vara så att Pembroke på 325 helt enkelt inte passar din fot, men mycket beror också på att den är ny; ovanlädret är inte format, du har inte satt dig i mellansulans kork, innersulan är "hal" och inte minst är den dubbla sulan som ny rätt styv (vilket gör att den inte rör sig med foten på samma sätt, vilket gör att skon inte riktigt "hänger med" i steget).
Tack för ditt svar, det är jättesvårt att avgöra vad det beror på, de är gudomligt sköna att ha på sig dock! :) Om man vill undvika glapp kunde man även lägga in hälinlägg iofs som ska minimera glappet, hann dock aldrg testa det!

Tillbaka
Topp