RolleFC
Basic
Fina skor!
Men Vass, inte Wass.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fina skor!
Fina skor!
Men Vass, inte Wass.
Jag söker lite panikhjälp, köpte ett par loake 1880 chelsea boots innan flytten till Shanghai. Fick tyvärr inte med mig några skoblock utan tänkte köpa dessa på plats. Med jobb och resande har jag glömt bort detta helt och när jag igår plockade fram skorna är skinnet rynkigt över stora delar av skorna. Går det att släta ut dessa genom att nu köpa ett par skoblock eller är det bara att gilla läget?
Visa bild!
Vilken storlek har du i andra skor, såväl "finskor" som sneakers?
Vill dock ha liknande snörning och lika grov sula...
Kommit på något?Hmm... Ska tänka
Bästa jag kan komma på just nu är Red Wing. Ingen mocka dock.Vill dock ha liknande snörning och lika grov sula...
Bilden har tydligen försvunnit. Lägger upp på nytt med lite mer bilder.
Snygga! Museum Calf?Bilden har tydligen försvunnit. Lägger upp på nytt med lite mer bilder.
Köpte dessa i Budapest i deras butik på Haris Köz. Träffade Rezsö Kuti som är deras Sales Manager. Han var för övrigt i Stockholm i höstas på "skomässan".
http://www.shoegazing.se/2014/09/22/rapport-fran-shoegazing-super-trunk-show/
Beskrivning av Rezsö Kuti: The model is called Theresianer and it was made on Firenze / Florence ( after the Italian town ) last.
Date of the lasting: 2014/10/14. The shoe maker was Andreas aka Bandi ( here a funny name of Andreas) size was 42.5 and the width is F.
![]()
Rensar du din photobucket så försvinner bilderna även här.
Glappar era skor i hälen något? Var och testa Pembroken, bra på längden kändes det som men ändå lite glapp i hälen, konstigt?
Mina italigente är super smala, tighta och glappar inte alls, har väl med modell att göra men ändå.
Singular Har du koll på hur tjejmodellen Ashford står sig mot Pembroke? Grafford t ex menar ju att de görs på samma sätt som killarnas modell och att samma material används men att den är lite slimmare för den smala foten.
Tack för ditt svar, det är jättesvårt att avgöra vad det beror på, de är gudomligt sköna att ha på sig dock!Det som gör att du upplever hälglapp kan bero på flera saker - det kan helt enkelt vara så att Pembroke på 325 helt enkelt inte passar din fot, men mycket beror också på att den är ny; ovanlädret är inte format, du har inte satt dig i mellansulans kork, innersulan är "hal" och inte minst är den dubbla sulan som ny rätt styv (vilket gör att den inte rör sig med foten på samma sätt, vilket gör att skon inte riktigt "hänger med" i steget).
Verkar råda delade meningar om stormrand men skall ju ha en effekt att stänga ute väta.Stämmer bra - det är mig veterligen ungefär samma byggkvalité, men Ashford saknar stormrand.