• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

MartinL

Omega
Fastnar aldrig gör RM Williams
Någon som har testat Loakes kängor eller något annat i samma prisklass ?
Har ett par grövre kängor från Loake i G-läst och ett par chukkaboots (pimlico) i capitallästen, är mycket nöjd med båda än så länge. Loake är populära och håller generellt mycket bra kvalité i förhållande till pris förutsatt att du håller dig till 1880-serien.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Har också bara gott att säga om mina Loake kängor i 1880 serien (även om jag inte har testat speciellt många andra märken)
 

Vincent

Cartier
Har ett par grövre kängor från Loake i G-läst och ett par chukkaboots (pimlico) i capitallästen, är mycket nöjd med båda än så länge. Loake är populära och håller generellt mycket bra kvalité i förhållande till pris förutsatt att du håller dig till 1880-serien.
Har du bild på pimlico? Funderar på dessa själv
 

Hutti

Cartier
Loake är helt klart godkänt märke, har ett par Hyde, ett par Kempton och ett par Cannon. Hade Aldwych innan men köpte ett par CJ istället
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Yes har flera vanliga 1880 och gillar märker starkt
Tänkte lite på dessa
image.png
 

Zalath

Panerai
Fastnar aldrig gör RM Williams
Någon som har testat Loakes kängor eller något annat i samma prisklass ?
Loake är bättre än Meermin men sämre än C&J, så det var ju ganska intetsägande information från mig. Men tycker de funkar helt okej jämfört med Meermin, som alltid är ett elände för mig att gå in. Loake går ganska snabbt, och C&J brukar funka bra direkt.
 

Fredig

Cartier
Har ett problem, fick ganska mycket stearin på min högra mockasko för två helger sedan. Har inte orkat ta tag i det.. En skomakare borde kunna rädda skon va?
 
Bra tips.
Ang mockapjuck så slutar artikeln så här...
"Skulle man råka ut för samma missöde med mockaskor vet jag faktiskt inte hur jag skulle gå till väga. Ingen erfarenhet av detta, känns som att det kan vara svårt att få upp allt stearin ur mockafibrerna efter att man värmt det. Men möjligt att precis samma metod fungerar fint även där. Någon som har egen erfarenhet av stearin på mocka får gärna dela med sig av detta.
Värt att säga också är att om man känner sig osäker inför att göra en behandling enligt ovan så är det bättre att lämna in dem till en duktig skomakare och låta de ta sig an det."
 

Hugii

Audemars
Bra tips.
Ang mockapjuck så slutar artikeln så här...
"Skulle man råka ut för samma missöde med mockaskor vet jag faktiskt inte hur jag skulle gå till väga. Ingen erfarenhet av detta, känns som att det kan vara svårt att få upp allt stearin ur mockafibrerna efter att man värmt det. Men möjligt att precis samma metod fungerar fint även där. Någon som har egen erfarenhet av stearin på mocka får gärna dela med sig av detta.
Värt att säga också är att om man känner sig osäker inför att göra en behandling enligt ovan så är det bättre att lämna in dem till en duktig skomakare och låta de ta sig an det."
Testa att frysa in skorn. Skrapa sen försiktigt. Tvätta sen med tvål/mockatvätt?

Hur mkt är det? Färg?
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Har nu låtit skorna vila, men fläcken jag talat om tidigare kvarstår. Någon som har en diagnos på vad det kan vara samt hur man löser det? :bag: Det är det sträva/ljusa partiet på vänstra skon.
L384nhb.jpg
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Har du fått dina än? Det kom ju ett meddelande i förrförra veckan om att de sista kommit och skulle levereras under förra veckan. Jag står utan än så länge...

Tog samma storlek som jag har i Loake capital/Carmina rain men Herrstils är ganska mkt mindre. Sitter tight som fan men kan nog bli bra på sikt. I övrigt ok känsla, känns bättre än Meermin och möjligtvis i klass med Loake1880/Carmina

image.jpeg
 

DrDre

Patek
Fastnar aldrig gör RM Williams
Någon som har testat Loakes kängor eller något annat i samma prisklass ?

Har ett gäng Loake 1880 sedan tididgare och det är inget fel på dem. Jag köpte ett par Tricker Stow för ett tag sedan och de är ett par snäpp vassare. Köpte också ett par Carmina (lågskor) från Linnegatan 2 och de är nog också finare kvalitet än Loake 1880- Trickers är dock ganska grova (country side stil) medan Carmina är lite elegantare för stadsbruk.
 

Klave

Omega
Nu har jag hittat till denna del av forumet och undrar om någon skulle kunna hjälpa mig lite?
Jag söker bekväma kostymskor som jag kan jobba ~8 timmars pass med, tips på märken?. Budget ligger på 1500.
Tack :)
 
Topp