• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Du kan ju köra nya citysulan!! Westbourne är ju riktigt nice o har för mej att @Ernesto hade ett par..

Nope! Bara dessa om vi räknar bort alla sneakers. Hade dock ett par C&J Westfield, du kanske blandade ihop namnet?

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Jag har för övrigt använt mina Cavendish två dagar denna vecka, i Sthlm ;)

Nope! Bara dessa om vi räknar bort alla sneakers. Hade dock ett par C&J Westfield, du kanske blandade ihop namnet?

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Jag har för övrigt använt mina Cavendish två dagar denna vecka, i Sthlm ;)
OMG:facepalm:! Modigt broder!!! Men snustårt runt Svampen iaf;)
Jo jag blandar ihop namnen men lite credd att jag mindes att du haft ett par med liknande namn iaf haha

Står i nuläget mellan dessa för mej:
Langdon (dock dubbel lädersula)
IMG_6796.JPG

Eller Swansea (dubbel Dainite)
IMG_6795.JPG

Vill kunna använda o gå i dom så får nog mer användning av ett par gummisulade..

Fick inte ens köpa dom genom syrran hennes för halva priset haha. Skulle isf få köpa dom i smyg o gömma dom i förrådet:bag:
Flickvänner o fruar är en kläd o skoälskares värsta fiender:(
Noll förståelse..

Inte ens för halva priset? Nej, nu jävlar! :(
Beställ dom, sen om hon frågar säg att du ska sälja av något för att betala dom. ;):D

Var finns trickers, alden etc?
@vaniljglass jag föreslår ett par alden indy boots, om du vill ha ngt lite annorlunda. Men ändå om till jeans.

Här är mina Trickers Bourton (tror jag, eller ngn av de andra likadana) i brown zug och commando sula. Utan att förhäva mig, så tycker jag ändå att det är den perfekta vinterskon för den som inte kör med kostym. "Built like a tank" och väldigt bekväm.

Trickers 1 IMG_1700.JPG
Trickers 2 IMG_1699.JPG

Det är väldigt mycket CJ, Loake och EG här. Var finns trickers, alden etc?
@vaniljglass jag föreslår ett par alden indy boots, om du vill ha ngt lite annorlunda. Men ändå om till jeans.
Fina skor från anrika tillverkare! Tycker att Joseph Cheaney & Sons är värda att lyftas även om jag nu sålt av mitt par Tweed C
IMG_6797.JPG

IMG_3597.JPG

Trivdes aldrig med Commando sulan..

kul att det kom lite annat än cj. jag kompletterar med lite alden och trickers ikväll.

även jag har flest cj, det är väl skornas rolex, trist och grymt. en arbetshäst... ;)

Någon med erfarenhet av Carminas Simpson läst?
Den ska vara ganska tight har jag läst men behöver man gå upp 0.5 i storlek eller funkar det med ens vanliga storlek?
Ligger på UK8.5 på breda/rymliga läster som tex Loakes Capital/Carminas Detroit men i regel UK9 på andra läster
som t ex AS läst 99/109 och C&J 341/348.
Som vanligt, många faktorer som spelar in på passformen men var säger forumets erfarenhet kring Simpson lästen.

Någon med erfarenhet av Carminas Simpson läst?
Den ska vara ganska tight har jag läst men behöver man gå upp 0.5 i storlek eller funkar det med ens vanliga storlek?
Ligger på UK8.5 på breda/rymliga läster som tex Loakes Capital/Carminas Detroit men i regel UK9 på andra läster
som t ex AS läst 99/109 och C&J 341/348.
Som vanligt, många faktorer som spelar in på passformen men var säger forumets erfarenhet kring Simpson lästen.

Jag sålde mina Simpson just pga att de var för smala. Det var en dubbelmunk. Har försökt med andra Carmina som har snörning men det går inte.... Som du kan läsa nedan ser du att jag gick upp 0,5 storlek för den lästen, generellt har jag UK7.

Storlekarna skrivna i UK, förutom Alden som är i US:

Carmina Detroit: 7
Carmina Simpson: 7,5
Alden Barrie: 7
C&J 341: 7
C&J 325: 6,5
Carlos Santos 234: 7
Meermin Hiro: 7,5
Loake Capital: 7
Loake Loafer: 7

Jag sålde mina Simpson just pga att de var för smala. Det var en dubbelmunk. Har försökt med andra Carmina som har snörning men det går inte.... Som du kan läsa nedan ser du att jag gick upp 0,5 storlek för den lästen, generellt har jag UK7.

Tack för info
Hittade ett par i min normala storlek till ett bra pris. Får hoppas det funkar, annars kommer det en annons på ett forum nära er...;)

Tänkte precis fråga om Meermin storleken, tackar!
Själv har jag;

Loake Capital: UK8
RMW G: UK8,5

Beställer då Meermin (Hiro) UK8,5.

Mailade och fick ett snabbt svar om att skon i min storlek finns i lager och skickas inom en vecka.

Ett par meeemin DM och bälte gick på totalt 2170:-
Ska bli skoj att testa efter att ha läst en del skräckhistorier om hur hårda och obekväma somliga har upplevt dem.

IMG_9548.PNG

Tillbaka
Topp