• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Dessa pansarvagnar får ta sig genom vinterslasket. CJ Pembroke - Ett par riktiga vandringskängor!
IMG_1130.JPG
Borde köpt sådana istället för Islay, ser ju i praktiken likadana ut, men så slipper man hela kängbiten. Som tröst tror jag att dom är gjorda på för bred läst för mina fötter ändå.

Själv blev jag hyfsat besviken första gången jag var där när jag insåg att det fanns två C&J-butiker på Jermyn Street och jag lyckades pricka in, och handla, på den första mindre.

Fattar fortfarande inte det upplägget...

Vi gjorde exakt samma sak! Det var tur att jag hade bild-googlat butiken och förstod att något var på tok.:)

Det blev äntligen ett par C&J Coniston, efter ett par års väntan. Välbehövligt!

IMG_4550.JPG

Blodad tant antar jag och intresset för cordovan finns där. Är det någon som kan dela med sig av lite bilder? Det ligger lååångt fram, samtidigt vill jag lära mig en del om det redan nu.

Vad är era erfarenheter?

Stulna bilder rakt av:

IMG_4586.JPG

IMG_4587.JPG

IMG_4588.JPG

IMG_4589.JPG

IMG_4571.JPG

Senast ändrad:
Vi gjorde exakt samma sak! Det var tur att jag hade bild-googlat butiken och förstod att något var på tok.:)

IMG_4550.JPG

Blodad tant antar jag och intresset för cordovan finns där. Är det någon som kan dela med sig av lite bilder? Det ligger lååångt fram, samtidigt vill jag lära mig en del om det redan nu.

Vad är era erfarenheter?

Stulna bilder rakt av:

IMG_4586.JPG

IMG_4587.JPG

IMG_4588.JPG

IMG_4589.JPG

IMG_4571.JPG

Jag har ett par Alden wing tip i color#8 på den lite smalare Plaza lästen. Stark rek!!!
8BA54991-1258-4EDE-956A-43D1516B5FB6.jpeg

13D4BC9C-0A29-42F2-BECA-8EA2383A96F4.jpeg

5C9B5830-105F-448B-B75A-E0CB391EE8A7.jpeg

IMG_4550.JPG

Vad är era erfarenheter?

Stulna bilder rakt av:

IMG_4586.JPG

IMG_4587.JPG

IMG_4588.JPG

IMG_4589.JPG

IMG_4571.JPG
Har 2 st par cordovanskor. Ett par tassels från Alden, color 8 och ett par broggar från Ralph Lauren (C&J), Whisky(?). MAGISKA färgskiftningar i skinnet på både skorna. Sjukt tåliga för repor. Satt i sommras på en brygg med väldigt mycket sand och skrapade upp både yttersidorna på Aldensskorna men med lite kräm och lite gnuggande med ett rådjursben så är det knappt synligt längre. Fina väck och smidigt men ändå "tjockt läder". Enda problemet är egentligen när det regnar och man har cordovan då dom blir lite dassiga i looken men det går ju snabbt att putsa upp till fin glans igen. :D

IMG_4550.JPG

Vad är era erfarenheter?

Stulna bilder rakt av:

IMG_4586.JPG

IMG_4587.JPG

IMG_4588.JPG

IMG_4589.JPG

IMG_4571.JPG

Mina Cordovan Split Toes från Allen Edmonds är nog de skor jag tycker bäst om, sjukt fin "yta" och glans, mjuka och sköna att gå i och byggda som pansarvagnar känns det som :)

IMG_4550.JPG

Vad är era erfarenheter?

Stulna bilder rakt av:

IMG_4586.JPG

IMG_4587.JPG

IMG_4588.JPG

IMG_4589.JPG

IMG_4571.JPG
Conistons är sjukt snygga, har suktat efter ett par ungefär hur länge som helst. Ska till london på jobb i början av nov och pundet står väl rätt lågt...får man fråga vad du fick betala?

Även jag kör Pembroke, har ett par mörkbruna och ett par svarta samt ett par från Rose & Born i Mocka i samma läst på ingång.
Skönaste kostymdojjan jag ägt.

Kan rekommendera att handla från C&J´s egna hemsida, blir någon tusenlapp billigare mot att handla i Sverige samt att de har det mesta på lager.

Bara maila det man vill ha till [email protected] så ordnar de resten.

IMG_4550.JPG

Vad är era erfarenheter?

Stulna bilder rakt av:

IMG_4586.JPG

IMG_4587.JPG

IMG_4588.JPG

IMG_4589.JPG

IMG_4571.JPG

Dessa pansarvagnar får ta sig genom vinterslasket. CJ Pembroke - Ett par riktiga vandringskängor!
IMG_1130.JPG

Hatar er! Sä jäkla grymma dojjor!

Hur får man tag på ett par Pembrokes i mörk grain?

...och okonstruktivt inlägg men de Jumper boots som Skoab hadei beställningsortimentet tidigare i höstas var MAGISKA! Ångrar nästan att jag inte la en order!

C&J? De har bra utbud av damskor, så det är min gissning.
Men eftersom detta trots allt är ett klockforum, vad bär hon för klocka?:)
Sorry. Missade detta!

Omega Aqua Terra. Den har suttit på sedan ett halvår tillbaka! Kul. Framförallt roligt att hon uppskattar kläder/skor på ett heeelt annat sätt numera.

Krona per användning är ett bra sätt att tänka om.

...och okonstruktivt inlägg men de Jumper boots som Skoab hadei beställningsortimentet tidigare i höstas var MAGISKA! Ångrar nästan att jag inte la en order!
Jag tror att Linnégatan 2 säljer den modellen. Annars är det smidigt med beställning från UK om du känner till din storlek, billigare dessutom.

Pembroke skulle landa på runt 4300:- om jag inte minns fel.

Jag hämtade upp min på C&J butiken i Stockholm. Är du inte i akut behov så skulle jag köra på @christian-h s spår och beställa direkt från England.

Tillbaka
Topp