Nu vet jag inte vilka andra skor du haft men sulorna på dina nya munkar är ekgarvade och den erfarenhet jag har ifrån andra tillverkareJa så är det väl.
Jag är dock en person som promenerar väldigt mycket och tidigare sulor har slits snabbt. Och om det skulle börja regna (även på sommaren, som det ofta gör) så tar sulorna mycket stryk då med.
Å andra sidan tycker jag sulorna på dessa skor (nämligen de munkskor jag länkade ovan) är för fina för att man ska slänga på en sparsula... Svårt val.
som har den typen av sulor är att de håller bättre/längre.
Om du har möjlighet så kan det vara en bra idé att skaffa ett par galoscher att ha i väskan/portföljen/på kontoret att ta till när regnskuren kommer.
(funkar dock inte bra till mockaskor, även om det finns lite lätt fodrade galoscher)
Jag skulle köra på med skorna som de är när säsongen för lädersula drar igång igen och ev. framöver lägga på en slitsula om du känner för det. Skomakaren
behöver slipa ner lädersulan en del innan en slitsulta läggs på så imho känns det onödigt att lägga på det på helt nya skor, även om det behövs lite sliping på sulan
på ett par använda skor också.
Sedan är det i slutändan så att en lädersula slits mer vs en gummisula om du promenerar en del.
Men, man vill ju ha snygga skor när man är ute och spatserar såklart