D
Deleted member 5780
Guest
Till att börja med får jag ju ge dig en eloge för att du både tar dig tid att recensera mitt användande av min tid, samt din grundliga genomgång av min posthistorik - det är inte varje dag någon orkar visa mig ett sådant intresse!Rationellt och rationellt. 2-3000 kr fördelat på 10 år känns som en rimlig summa för ett genuint intresse. Även om det så skulle gälla 4-5 par skor. Du t.ex. läser och skriver här i tråden dagligen och jag skulle därför gissa på att ditt intresse för skor är relativt stort annars förstår jag inte alls hur du väljer att disponera din tid. Du nämner att du har 10 årslöner på börsen och spenderar bevisligen mycket av din lediga tid på att diskutera skor på ett internetforum men förmår dig inte att förstå hur någon kan välja att köpa C&J istället för Loake? Det låter tämligen irrationellt.
Jag förstår absolut hur man kan välja att spendera 6K på ett par dojor istället för 2-3K (har inte skrivit något annat) men inte hur du lyckades snedtolka min kommentar om att allt går att rationalisera genom att applicera en tillräckligt lång avskrivningstid. Men ok, vi gör det enkelt och deklarerar att i absoluta tal är faktiskt 6K dubbelt så mycket som 3K oavsett avskrivningstid.
Med det sagt äger jag skor i de flesta prisklasser mellan 1000:- och 5000:- paret. Mer än så är jag för snål för.
Ha en god helg och glad skoputs på dig!