• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Loake Downing:)
Har ett par själv i mocka, trevlig sko

Varför slog du inte till direkt om det vart kärlek direkt och dessutom på rea?
Kunde inte bestämma mig, ska ditt imorgon och klippa båda två, dvs både downing och cannon. Vad tycker du Cannon vs Downing, vilken färg och material ska man välja till en mer casual stil?

Kunde inte bestämma mig, ska ditt imorgon och klippa båda två, dvs både downing och cannon. Vad tycker du Cannon vs Downing, vilken färg och material ska man välja till en mer casual stil?
Lite tycke och smak men jag skulle gå på ett par i mocka och ett par i ngn brun nyans i läder. Bägge modellerna funkar till casual.
Tex Cannon i Polo Suede och Downing Brown Burnished Calf.
Anledningen till det valet är att munkskon är en sko som ”sticker ut mer” vs en derby och vill du tona ner den lite så är mocka ett bra val, sedan är den såklart snygg i mocka.

Värt att fundera på; bägge skorna är med lädersula. Ett par med gummisula kanske? (Om det inte redan finns i skosamlingen?)
Kanske ett par brogues skulle kunna vara ett alt till Downing, tex Badminton med gummisula.

Provade dessa idag på slottstadens skomakeri, riktigt trevlig och kunnig personal!
IMG_20180306_164623.jpg

Provade dessa från loake som var på rea, gillade dem skarpt, men vet inte vad modellen heter och vad det är för typ av sko, någon som vet?
Provade dessa också...
IMG_20180306_165657.jpg

Och det blev kärlek vid första ögonkastet :woot:

Snyggt! Var det bra prissänkningar och storlekssortering?

På tal om sulor så kan jag rekommendera "Victory" sole som är en bra kompromiss mellan Dainite och Commando. Bättre grepp än Dainite, men samtidigt tunnare och snyggare än Commandosulan (plus att den inte plockar på sig så förbannat mycket småsten). Carmina och Loake har denna i sitt sortiment.
Carmina-80207-Crocodile-Soller-Last-4_1024x1024.jpg
Loake-1880-Anglesey-Oxblood-Grain-Capital-Last-02_1920x.jpg
De översta var riktigt schyssta! Var hittar man den typen av prägling och vad kallas det?

Tänkte köpa lite vårdprodukter till mina carlos santos och tänker..hur stor skillnad är det mellan saphir créme surfine och créme 1925, duger båda gott? Anledningen är att det bara finns surfine att köpa där jag bor men beställer annars om det det är skit..

Var och hämtade ut mina nya Blaxland i dag och de ser minst sagt tråkiga ut... Vänsterskon är helt deformerad och har massa små veck i skinnet. Högerskon ser lite bättre ut.
Kommer detta ordna till sig när jag börjar använda dem eller bör jag reklamera?
Tack på förhand!
2DE60530-D1BC-4118-92D9-1C3EB6925210.jpeg
70AA33C6-33A2-40FA-91D4-E52254C98F9E.jpeg
084ABE91-7CF8-40FD-AC56-9D053BD6EB6A.jpeg

Var och hämtade ut mina nya Blaxland i dag och de ser minst sagt tråkiga ut... Vänsterskon är helt deformerad och har massa små veck i skinnet. Högerskon ser lite bättre ut.
Tack på förhand!
Kanske legat konstigt i förpackningen, eller provats av någon annan?

Så länge lädret inte är sprucket så borde det inte va någon större fara. Men om du inte känner dig nöjd hade jag kontaktat kundtjänst oavsett.

Tack på förhand!
Det där hade jag inte accepterat. De där mikrorynkorna blir svåra att dölja och de kommer bli värre. Konstig QA från RMW som brukar ha ypperligt skinn.

Tack på förhand!
Jag hade också reklamerat.

Kanske legat konstigt i förpackningen, eller provats av någon annan?

Så länge lädret inte är sprucket så borde det inte va någon större fara. Men om du inte känner dig nöjd hade jag kontaktat kundtjänst oavsett.
Det där hade jag inte accepterat. De där mikrorynkorna blir svåra att dölja och de kommer bli värre. Konstig QA från RMW som brukar ha ypperligt skinn.
Jag hade också reklamerat.
Tack för feedback. Ska kontakta leverantören på måndag och se vad de säger.

Tack på förhand!

Jag hade reklamerat. Segt med tillbakaskick och jadajada...

Köpte dem faktiskt från Susegårdens Skjutskola under Black friday, men fick fel storlek, vilket tog sin lilla tid för dem att lösa... :banghead:
Usch, haft såna trubbel med min beställning där ifrån.

Valde att returnera, och således makulera fakturan. Detta sa dom och HIPS (som är fakturaansvarig) var gjort, men så vart det inte. Ett par påminnelser och samtal senare så var inkasso inblandat. Fick ringa och skälla ut alla inblandade och till slut få bukt med skiten.

Usch, haft såna trubbel med min beställning där ifrån.

Valde att returnera, och således makulera fakturan. Detta sa dom och HIPS (som är fakturaansvarig) var gjort, men så vart det inte. Ett par påminnelser och samtal senare så var inkasso inblandat. Fick ringa och skälla ut alla inblandade och till slut få bukt med skiten.
Tråkigt!!

Jag vet bara att lästen beskrivs som "wide", men jag har inget att jämföra med tyvärr. :)
Jag har ett par svarta Oxford från Velasca och jag tror de kör med samma läst till alla sina skor. Jag upplever dem som ganska rymliga i bredd. Ligger dessutom en halvstorlek mindre i dem än min standard. Som jämförelse har jag ett par mockachukka på Loakes capitalläst i samma storlek och de upplevs smalare.

Har bestämt mig för att utöka min sparsamma skogarderob med ett par svarta penny loafers. Kan däremot inte bestämma mig för om jag ska köra på Carminas 923 på forest-lästen, Loake Whitehall eller ett par Meermin. Carmina ligger på ca 4000kr, Loake på 2500kr och Meermin på typ 1600kr. Äger sedan tidigare ett par ljusbruna longwing Brogues från Loake, ett par Loake Chukkas och ett par mörkbruna tassel loafers i mocka från Meermin. Hjälp mig!

Carmina:
Skärmavbild 2018-03-14 kl. 10.22.21.png

Loake:
Skärmavbild 2018-03-14 kl. 10.22.02.png

Meermin:
Skärmavbild 2018-03-14 kl. 10.23.13.png

Har bestämt mig för att utöka min sparsamma skogarderob med ett par svarta penny loafers. Kan däremot inte bestämma mig för om jag ska köra på Carminas 923 på forest-lästen, Loake Whitehall eller ett par Meermin. Carmina ligger på ca 4000kr, Loake på 2500kr och Meermin på typ 1600kr. Äger sedan tidigare ett par ljusbruna longwing Brogues från Loake, ett par Loake Chukkas och ett par mörkbruna tassel loafers i mocka från Meermin. Hjälp mig!

Carmina:
Skärmavbild 2018-03-14 kl. 10.22.21.png

Loake:
Skärmavbild 2018-03-14 kl. 10.22.02.png

Meermin:
Skärmavbild 2018-03-14 kl. 10.23.13.png
Har haft ett par meermin som jag kastade åt skogen med blodiga hälar efter många försök att gå in dom. Loafers måste sitta bra för att funka. Mitt tips blir därför att köpa något som du kan prova. Om du inte har stenkoll på lästen och tillverkaren

Tillbaka
Topp