• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Hade du samma storlek i Chester och Buckingham?

Bara provat Chester i samma storlek som jag köpte Buckingham i. Upplevde dock Chester något rymligare. Vet inte om det bara är jag dock då det ska vara F-läst på båda. Hade nog velat prova en halv storlek mindre av Chester också om jag hade valt dem.

Bara provat Chester i samma storlek som jag köpte Buckingham i. Upplevde dock Chester något rymligare. Vet inte om det bara är jag dock då det ska vara F-läst på båda. Hade nog velat prova en halv storlek mindre av Chester också om jag hade valt dem.
Ok. Tack för info gällande storlek.

Btw, Buckingham har capital läst med F fitting och Chester 024 läst med F fitting, så inte samma läst.

Funderar på ett par Sebago Docksides. Finns något förslag på liknande skor som är ett bättre köp?

meermin-shoe-lasts.jpg
Ang storlek och läster hos Meermin och Loake. Loakes läster finns beskrivna på ett bra sätt på Pediwears blogg (går inte att länka, men det är bara att gå till deras sida och sedan in på deras blogg). Meermins läster ser ut så här:

• Like
Reactions: par
Blev ett par Docksides idag. Lite hårda sulor men mer fotriktiga än många andra sommarskor jag provat.

Tänkte köra lite Saphir 1925 Neutral eller Renovateur på dom trots att det är nubuck. Förstår att dom kommer mörkna och bli lite glansigare men är det en dum idé annars?

20140526_175552.jpg

Blev ett par Docksides idag. Lite hårda sulor men mer fotriktiga än många andra sommarskor jag provat.

Tänkte köra lite Saphir 1925 Neutral eller Renovateur på dom trots att det är nubuck. Förstår att dom kommer mörkna och bli lite glansigare men är det en dum idé annars?

20140526_175552.jpg

Slängde precis ut mina Timberland som även de var i nubuck. Hade dem i tio är och de blev bara snyggare allt eftersom de blektes och slets. Jag hade på sin höjd impregnerat dem, men det är ju helt upp dig dig hur du vill att de skall se ut? Köpte själv ett par nya Docksides i mocka och känner inget behov av att behandla dem.

Slängde precis ut mina Timberland som även de var i nubuck. Hade dem i tio är och de blev bara snyggare allt eftersom de blektes och slets. Jag hade på sin höjd impregnerat dem, men det är ju helt upp dig dig hur du vill att de skall se ut? Köpte själv ett par nya Docksides i mocka och känner inget behov av att behandla dem.

Det är ju snyggt när de slits. Kanske bara dumt att köra vax... tack för input!

Jag smorde in ett par rockport nubuk båtskor för länge sedan och de ändrar sig helt. Det blir inte nödväldigtvis dåligt men alldeles matt och slätt och man får aldrig tillbaka nubukytan igen. Om du will behålla nubukkänslan så skulle jag istället satsa på någon form av spray liknande den man har till mocka.

Ösregn nära ryska gränsen. Chefen kliver in med sin Carminas, själv tog jag Meermin släggorna på en tur. Bör det nämnas att det var Speedy Tuesday även här. :)

image.jpg

• Like
Reactions: ZQT
Tillbaka
Topp