• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Whedda

Rolex
kan du skriva vad det är för olika skor :) ?

Sure!

Bakre raden från vänster - Florsheim Imperial PTB, Il Gergo "Labour", Bostonian Cordovan PTB,
Rad 2 från vänster - Santoni Single Monk, Crockett&Jones "Cavendish", Crockett&Jones "Lowndes",
Rad 3 från vänster - Italigente "Firenze", John Lobb "City II", Herring "Rockingham"
Främre raden från vänster - Laszlo Vass "Old English 71", Laszlo Vass "Austerity Brogue MTO", Laszlo Vass "Old English 77"

Sen dess har ett par Riccardo Bestetti "Maverick", J Fitzpatrick "Ravenna" och Laszlo Vass "Theresianer Boot" i mocka landat.
 

Josef B

Bestraffaren
Sure!

Bakre raden från vänster - Florsheim Imperial PTB, Il Gergo "Labour", Bostonian Cordovan PTB,
Rad 2 från vänster - Santoni Single Monk, Crockett&Jones "Cavendish", Crockett&Jones "Lowndes",
Rad 3 från vänster - Italigente "Firenze", John Lobb "City II", Herring "Rockingham"
Främre raden från vänster - Laszlo Vass "Old English 71", Laszlo Vass "Austerity Brogue MTO", Laszlo Vass "Old English 77"

Sen dess har ett par Riccardo Bestetti "Maverick", J Fitzpatrick "Ravenna" och Laszlo Vass "Theresianer Boot" i mocka landat.

Jag är rätt så "casual" i min stil, väldigt sällan jag har kostym eller ens skjorta på mig. Tänk dig RL/Hackett piké och rugbytröja och allt som oftast JL jeans. Vad för slags "finskor" kan man ha på sig? Seglarskor är inget för mig. Nu kör jag C&J Islay och Coniston, och behöver lite mer inspiration :)
 

Whedda

Rolex
Jag är rätt så "casual" i min stil, väldigt sällan jag har kostym eller ens skjorta på mig. Tänk dig RL/Hackett piké och rugbytröja och allt som oftast JL jeans. Vad för slags "finskor" kan man ha på sig? Seglarskor är inget för mig. Nu kör jag C&J Islay och Coniston, och behöver lite mer inspiration :)

Islay och Coniston är ju perfekta vinteralternativ för en avslappnad men välklädd stil. För vår/sommar/höst skulle jag rekommendera ett par Brogues i mocka exempelvis Westfield eller ett par Cardiff i skinn. Bägge från C&J
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Jag är rätt så "casual" i min stil, väldigt sällan jag har kostym eller ens skjorta på mig. Tänk dig RL/Hackett piké och rugbytröja och allt som oftast JL jeans. Vad för slags "finskor" kan man ha på sig? Seglarskor är inget för mig. Nu kör jag C&J Islay och Coniston, och behöver lite mer inspiration :)

Ett par PTB derbys är inte så himla formella. Kika bland annat på Carmina och Alden. I Sverige är Carmina bättre prismässigt än Alden!


Skickas från min iPhone 9 via Tapatalk
 

Andrew

Cartier
Det är bra kvalle på skiten! Men hade dock en liten dålig erfarenhet förra hösten när jag köpte två par kängor från Wolverine, ett par svarta och ett par mörkbruna. Skinnet i skon vid hälen slets bort och jag tjafsade som tusan med butiken, Shoe-line på Fridhemsplan. Butikschefen gjorde allt för att göra mig nöjd men ägaren var tyvärr helt borta i huvudet. Han började nästan skrika på mig för att jag ville lämna tillbaka dem och få pengarna tillbaka. Det fick jag till slut men fick lägga till nån slags avgift på 500 kr för att jag använde dem under en säsong. Handlar tyvärr inte där igen, eller på Söder, trots att jag mer än gärna hjälper butiker i närområdet.

Alltså är det inte bra kvalité på skiten.
 

Carlton

Cartier
Upptäckte just att jag fått en ding på mina gardener från juldagens bravader..

Någon som har tips på hur man döljer det på bästa sätt?
pu9udata.jpg
 

Fabian

Patek
2-Faktor
precis som med klockor har jag släppt tanken om att äga en garderob likt ett fotbollslag. jag köper inte olika modeller "bara för att" utan har bara saker jag vet att jag gillar om kommer använda. lite gubb-varning men vafan.

dagens inköp: Alfred Sargent för J.Lindeberg i drömutförandet; mocka, semi brogues, oxford och dainite-sula.



 

Rber

Audemars
2-Faktor
Har trampat i hundskit... Självklart på delen av lädersulan mellan häl och tå som saknar gummi.

Har fått rent dem men det luktar fortfarande lite. Lämpligt medel för djuprengöring?
 

Fabian

Patek
2-Faktor
good to know, även lädersulorna mår bra av lite skoputs då och då, något många tyvärr missar vid rengöring av sina skor. (Ping (Rber)
 

Singular

Rolex
2-Faktor
precis som med klockor har jag släppt tanken om att äga en garderob likt ett fotbollslag. jag köper inte olika modeller "bara för att" utan har bara saker jag vet att jag gillar om kommer använda. lite gubb-varning men vafan.

dagens inköp: Alfred Sargent för J.Lindeberg i drömutförandet; mocka, semi brogues, oxford och dainite-sula.

Är det jag som sagt det där? Visdom från vaniljglass som jag ofta drar ur min retoriska kortlek.
 

carlanton

Audemars
Det är bra kvalle på skiten! Men hade dock en liten dålig erfarenhet förra hösten när jag köpte två par kängor från Wolverine, ett par svarta och ett par mörkbruna. Skinnet i skon vid hälen slets bort och jag tjafsade som tusan med butiken, Shoe-line på Fridhemsplan. Butikschefen gjorde allt för att göra mig nöjd men ägaren var tyvärr helt borta i huvudet. Han började nästan skrika på mig för att jag ville lämna tillbaka dem och få pengarna tillbaka. Det fick jag till slut men fick lägga till nån slags avgift på 500 kr för att jag använde dem under en säsong. Handlar tyvärr inte där igen, eller på Söder, trots att jag mer än gärna hjälper butiker i närområdet.

Shoeline säljer (så vitt jag vet) bara de kinatillverkade Wolverine, som i princip bara är en sämre och billigare variant av Red Wings moc toe-känga. Wolverines 1000 Mile Boot-serie är något helt annat.
 

DrDre

Patek
Jag håller med Fabian ovan. Man bör börja sitt köp med att tänka igenom vad man behöver och vad man använder. Det är oerhört mycket viktigare än priset. De allra dyraste köpen man gjort är ju inte de finaste eller mest kostsamma prylar man köpt, utan de som man aldrig använder. Helt bortkastade pengar.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Jag håller med Fabian ovan. Man bör börja sitt köp med att tänka igenom vad man behöver och vad man använder. Det är oerhört mycket viktigare än priset. De allra dyraste köpen man gjort är ju inte de finaste eller mest kostsamma prylar man köpt, utan de som man aldrig använder. Helt bortkastade pengar.

precis, jag tycker tex att många passar i munkskor men skulle aldrig själv kunna äga ett par. istället är 5/7 av min skogarderob i broguemönster...
 

par

Patek
2-Faktor
Blev så sugen av den här tråden att jag var tvungen att lägga en beställning hos meermin idag igen och köpte ett par rm williams:) Farligt att hänga här....
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Nej, ett par rm Williams och två par meermin. Förra gången tog meermin 1 mån så man vet inte riktigt vad man har att vänta.
Okej... Ditt tidigare inlägg säger att du la en beställning hos meermin på ett par RM Williams vilket fick mig att tro att du bara hade blandat ihop märke med modell. Anyhow
 
Topp