• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

POO

Panerai
Har en fråga till tråden. Har ett par svarta RMW comfort craftsman med greasy kip. Jag gillar förvisso att de är matta men har funderat på att polera upp med svart skokräm. När jag läser om det verkar dock det avrådas från att använda skokräm på just greasy kip. Är det en big no no? Bättre att i så fall skaffa ett par med vanligt obehandlat kalvläder?
Bara gör det. Är inga problem att få till det.
 

Ricky Spanish

Omega
2-Faktor
Ytterligare en fråga. Ni som har C&J Pembroke passform E. Hur sitter skon rent generellt, jämfört med era andra skor i liknande kvalitet? Får indikationer på att den skulle vara relativt tight i E och att vissa väljer att köra passform G i samma storlek istället.
Mina Coniston på samma läst i E upplever jag som lite bredare/rymligare än Loake Tower i F.

På annan not tittade jag på ett par Loake loafers idag, som hade tokig söm :(
00100lrPORTRAIT_00100_BURST20191206104641340_COVER.jpg
 

McFly

Cartier
Slog till på ett par C&J Coniston nu när jag var i London senast. Mycket nöjd med dem, tidigare bara kört Loake, Carlos S och Alfred Sargent. Ett steg högre känns det som.

Jag köpte dem i rough out suede då tanken är att de ska klara lite extra regn och slask. Jag tänkte bara köra vanlig genomskinlig Saphir 1925 på dem, vad tror ni om det, som har liknande i typ vaxad mocka?
 

stigge

Omega
2-Faktor
Slog till på ett par C&J Coniston nu när jag var i London senast. Mycket nöjd med dem, tidigare bara kört Loake, Carlos S och Alfred Sargent. Ett steg högre känns det som.

Jag köpte dem i rough out suede då tanken är att de ska klara lite extra regn och slask. Jag tänkte bara köra vanlig genomskinlig Saphir 1925 på dem, vad tror ni om det, som har liknande i typ vaxad mocka?
Det funkar nog bra. Om du vill ha lite kraftigare kan du gå på med deras fett.
Använder RM Williams Saddle & Leather dressing på deras ”motsvarande” skinn (Grease kip) och det funkar bra.

Ps; dina AS skor går inte av för hackor och brukar faktiskt klassas lite högre än C&J.
 

lekingofkings

Omega
2-Faktor
Okej, vänder mig till panelen. Handpatinerad från Carlos Santos. Är detta OK? Lätt att dölja med kräm/polish? Överallt så råds man ju att köra med neutral-färgat på handpatinerat.

IMG_7072.jpg


IMG_7074.jpg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Ni som har provat Myrqvist, hur tycker ni de är i storleken? Köpte ett par och upplever dem som ganska trånga. Brukar ha 9,5 i t ex Loake. Dessa är 10. Vet inte vad lästen heter, men från deras Oxfordserie. Snygga däremot!
8B403BF2-7E65-4CEF-BE68-533BF3961CCB.jpeg
 

McFly

Cartier
Det funkar nog bra. Om du vill ha lite kraftigare kan du gå på med deras fett.
Använder RM Williams Saddle & Leather dressing på deras ”motsvarande” skinn (Grease kip) och det funkar bra.

Ps; dina AS skor går inte av för hackor och brukar faktiskt klassas lite högre än C&J.
Klar 1925 Creme på vänstra och fabriksny på den högra. Jag gillar den vänstra looken och helt övertygad att de kommer att åldras med karaktär.
P_20191209_132254.jpg
 

beardedpeareater

Cartier
2-Faktor
Jag vet att detta låter löjligt som fan, men jag vill knappast använda mina finaste skor när de är sånt här sketet väder ute.
då blir det sneakers som gäller.
 

Erik83

Cartier
Ni som har provat Myrqvist, hur tycker ni de är i storleken? Köpte ett par och upplever dem som ganska trånga. Brukar ha 9,5 i t ex Loake. Dessa är 10. Vet inte vad lästen heter, men från deras Oxfordserie. Snygga däremot!
8B403BF2-7E65-4CEF-BE68-533BF3961CCB.jpeg
Håller med, Myrqvist är mycket mindre i storleken än Loake. Mina 9 i Loake är lite trånga, och 10 i Myrqvist lite långa, men bra över foten.
 

Pontus.L

Omega
2-Faktor
Dessa landade precis. Myrqvist Tjärnö i mörkbrunt. Känns kanon vid en första anblick, ska bli kul att se hur dom blir över tid:)
7C0F109F-D0A9-48F9-B563-E08E8184E3A7.jpeg
2D5B63FD-307E-4CCE-8F86-356415FEF84D.jpeg
430483BF-EAB8-4CBF-B6C4-E360AEAEF035.jpeg
Jäkligt snygga, jag funderar på att köpa ett par som komplement till mina Coniston ,som jag kör strl uk8 på. Myrqvist ska visst vara ganska små i storlekarna. Vad tror ni som testat båda om strl 8,5 på tjärnö? Slänger in en bild bara för att det är trevligt
IMG_20191213_104506.jpg
 
Topp