• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Riktigt nöjd med dessa R.M jag haft i några veckor!

image.jpg
Snygga som tusan!

tänkte bara ge en kort recension.

absolut bästa skon jag någonsin haft. om det beror på att lästen är som gjuten för mina fötter, eller för att de dubbla lädersulorna är svinsköna eller om det beror på att cordovan är det absolut skönaste skinnet man kan ha på skor, vet jag inte.

det jag vet är att jag ska vara otroligt tacksam för att Kejsaren gjorde ett dumt beslut och sålde dem till mig.

jag har provat skor i 1-2k klassen och skor för 8-10k klassen. den här skon slår allt. tyvärr är jag inte glad för det. hade hellre velat att mina Saint Crispins skulle vara bäst och inte "mainstream" dojjan nr 1: Crockett & Jones. men nu är det så och i framtiden kommer jag verkligen överväga att köpa från samma fabrikat, trots denna unkna känsla.

fred.

Måste bara fråga, vad i helvete är det för knut du gör? :p Varför knyter du inte de normalt bara? Det ser ju hemskt ut med såna där dubbelknopar :)

Tror du måste lära dig hur du knyter skor, du gör med stor sannolikhet fel typ av knut (den veka formen) om de går upp.

Kul grej, först fattade jag verkligen ingenting, sen provknöt jag åt båda hållen och insåg att jag aldrig någonsin sedan jag började knyta mina egna skor för typ 32 år sedan har knutit den veka knopen, den är ju verkligen helt usel, är det verkligen nån förståndig människa som knyter så?

Vad är er uppfattning om Herrstils skoblock storleksmässigt? Efter en snabb googling verkar det som om man bör ta en storlek mindre då de är lite stora i storleken.

Läste även att de bytt leverantör för ett tag sen...

Jag tycker de är väldigt små, jag har UK 9 och behöver 44 från skostil, har 3 st i st l43 som skramlar omkring i skor som jag gärna blir av med. Nästan så man skulle misstänka att de är felmärkta.

Kul grej, först fattade jag verkligen ingenting, sen provknöt jag åt båda hållen och insåg att jag aldrig någonsin sedan jag började knyta mina egna skor för typ 32 år sedan har knutit den veka knopen, den är ju verkligen helt usel, är det verkligen nån förståndig människa som knyter så?

Uppenbarligen har vi folk på forumet, vet att min pappa gjorde exakt likadant, knöt dubbelknut. Har flera kompisar som gjort så också.

Grabbar, igår så åkte ett nytt lager skokräm på, på skorna. Nu ser påföringsborsten jag använde inte jättekul ut då den färgats ordentligt utav skokrämen. Finns det något bra sätt att tvätta rent den? Vad ska jag isf använda mig utav för att inte fördärva borsten? :)

Grabbar, igår så åkte ett nytt lager skokräm på, på skorna. Nu ser påföringsborsten jag använde inte jättekul ut då den färgats ordentligt utav skokrämen. Finns det något bra sätt att tvätta rent den? Vad ska jag isf använda mig utav för att inte fördärva borsten? :)

Kör en borste per färg (svart, brun, burgundy/oxblood).

Erfarenheter av Saphir Omninettoyant Cleaner och galltvål, någon som är bättre/sämre än den andra vad gäller att tvätta och rengöra läderskor?

Galltvål är en jättefin svensk naturprodukt som sköter sig alldeles utmärkt som rengöring av läde (och som kostar piss och ingenting)

Saphirs allrengöring tycker jag är bättre till mocka, nubuck och textil/blandmaterial.

Mer kräm, mindre polish!

du har säkert helt rätt. Både trickers polish och C&J polish har följt med inköpet. CJ-varianten kan ibland bidra till lite vita "avlagringar" som jag skulle gissa på är från vaxet i produkten...

Är det tokfel med polish enligt dig, eller varför kräm? (kör kräm på ett par alden indy och ett par andra CJ)

Då var ett par nya skor beställda...bara invänta leverans som lär ta några veckor tyvärr :(

Usch vad jag shoppat mycket senaste månaden i klädväg, nu får det nog vara lugnt en stund. Har ju helt utarmat klockkontot...

du har säkert helt rätt. Både trickers polish och C&J polish har följt med inköpet. CJ-varianten kan ibland bidra till lite vita "avlagringar" som jag skulle gissa på är från vaxet i produkten...

Är det tokfel med polish enligt dig, eller varför kräm? (kör kräm på ett par alden indy och ett par andra CJ)

Polish är en enbart kosmetisk produkt som många (inklusive en god majoritet av de som säljer skor...) tror är en universalprodukt - kräm är vårdande (och ger lite glans och skydd). C&J-polishen funkar inte alls för mig (och många använder den fel, dvs inte bara på skons "oböjliga" delar...).

Inget fel på polish, men det är precis som ex Renovateur i mitt tycke en nisch-/marginalprodukt (som bör användas tillsammans med kräm). En bra kvalitetskräm räcker i de flesta fall alldeles utmärkt.

Tillbaka
Topp