• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

För att jag har hört blandade åsikter om Meermin och att då köpa ett par skor för 1600 +frakt som man inte testat känns sådär.
Så är det dessvärre i den prisklassen.
Vad tycker folket om Tod's loafers?
Är det värd den kronan för just dom skorna? håller dom i mer än en säsong? eller kan jag lika gärna gå och köpa Supergas loafers för 900kr?
tods_edit-18.jpg
Det tråkiga är att skorna ovan endast har ett liv i och med att det är omöjligt att sula om. Jag själv hade inte lagt stora pengar på ett sådant inköp.

Kostar ju lika mycket?
och det känns ju lite värdelöst om dom max en säsong?

Mina inneskor är ett par car shoes. Dessa är 2 år gamla. (Jag köpte dem begagnade inför förra sommaren och använde dem hela sommaren, början av hösten och inomhus på jobbet någon/några dagar i veckan). Jag upplever att det är en jävla kvalitetsskillnad mellan dessa och de andra jag haft i samma stil (Tods och Sutor Mantelassi). Men som med alla skor handlar livslängd om hur mycket man använder skor och hur man tar hand om dem.
xjBa8vc.jpg

W2eNMQq.jpg

Mina inneskor är ett par car shoes. Dessa är 2 år gamla. (Jag köpte dem begagnade inför förra sommaren och använde dem hela sommaren, början av hösten och inomhus på jobbet någon/några dagar i veckan). Jag upplever att det är en jävla kvalitetsskillnad mellan dessa och de andra jag haft i samma stil (Tods och Sutor Mantelassi). Men som med alla skor handlar livslängd om hur mycket man använder skor och hur man tar hand om dem.
xjBa8vc.jpg

W2eNMQq.jpg

Oj, okej dom där såg ju i stort sätt oanvända ut?
är dom "true to size" alt finns dom att testa i stockholm någonstans tror du?

Oj, okej dom där såg ju i stort sätt oanvända ut?
är dom "true to size" alt finns dom att testa i stockholm någonstans tror du?

True to size tycker jag absolut!
Jag köpte dem av en supertrevlig kille på shoegazing.com (forumet). Vet inte om någon som har CarShoes i Sverige -tyvärr. Men de dyker upp på Shoegazing rätt ofta ändå tycker jag.

Någon här som testat några andra produkter än Saphir? Jag är liksom helt såld på dem men har börjat fundera på om det verkligen inte finns några vettiga motbud?

Absolut det är jag med på, dock så älskar jag verkligen bilskor på sommaren, speciellt när man bara gör vardagliga saker. så några par behöver jag nog ändå
Håller med, dom är skitsnygga, gärna i nån skön färg typ orange men dock varken sköna att gå i eller bra för fötterna heller för den delen..

xjBa8vc.jpg

W2eNMQq.jpg
Fasen va smart! Att jag aldrig tänkt på att man kan ha carshoes som inneskor. Tack för det tipset. Var nästan på g och slänga mina då jag inte såg något användningsområde längre.

Absolut det är jag med på, dock så älskar jag verkligen bilskor på sommaren, speciellt när man bara gör vardagliga saker. så några par behöver jag nog ändå

Köpte ett par för 600 spänn från http://www.drivingshoe.com. Körde dom ganska frekvent förra sommaren, och dom har fortfarande en säsong kvar att ge. Givetvis inte samma finnish som de modellerna i 3k klassen. Stämmer in i kören, onödigt att lägga mycket pengar på ett par "skit skor" :)

Vad tycker folket om Tod's loafers?

Är det värd den kronan för just dom skorna?

håller dom i mer än en säsong?

eller kan jag lika gärna gå och köpa Supergas loafers för 900kr?

tods_edit-18.jpg
Som alla säger så går de inte att sula om, men jag tycker de håller bra så länge man har flera par som man kan byta med. Har haft många tods och tycker att så länge man vårdar dem och varvar med andra så kan du lätt ha dem några år.

Som alla säger så går de inte att sula om, men jag tycker de håller bra så länge man har flera par som man kan byta med. Har haft många tods och tycker att så länge man vårdar dem och varvar med andra så kan du lätt ha dem några år.

aa får ju bli att köpa två par eller liknande om man ska inhandla just tod's

http://www.drivingshoe.com verkade dom ha rejält låga priser, sedan om kvallen är likadan det vet jag inte.

För att de slits ner så otroligt snabbt! För mig så är inte carshoes direkt lämpade för promenerande. :D

Hmmm, mina har inte slitits ner alls trots 1 månads semester i Italien med kilometerlånga promenader flera gånger dagligen.
Har du Car Shoes också eller något annat märke?

Men visst är de mer för att gå på stan än promenera långpass med, men då tänker jag mest på skons konstruktion (tunn sula, noll dämpning m.m.).

Hmmm, mina har inte slitits ner alls trots 1 månads semester i Italien med kilometerlånga promenader flera gånger dagligen.
Har du Car Shoes också eller något annat märke?

Men visst är de mer för att gå på stan än promenera långpass med, men då tänker jag mest på skons konstruktion (tunn sula, noll dämpning m.m.).
Nu har jag iofs annat märke, men erfarenheten är likadana från de jag känner.
Nej exakt det är nog inte så skönt att gå hur länge som helst i dem, men varvade du inte med något mer par under resan då? Annars kanske du går försiktigt eller har fått ett par i extremt bra kvalité :)

Förlåt om jag inte kollat de över 200 sidorna innan, men nån som har ett tips på var jag kan handla ett par schyssta italienska skinnskor i storlek 47, en gång i livet vore det skoj att ha några sånna... ska kika igenom hela tråden vid tillfälle, så jag får lite hum om vilken stil jag vill ha, men har man större fötter får man oftast kolla storlek först och sen stil/design..

Tack!

Förlåt om jag inte kollat de över 200 sidorna innan, men nån som har ett tips på var jag kan handla ett par schyssta italienska skinnskor i storlek 47, en gång i livet vore det skoj att ha några sånna... ska kika igenom hela tråden vid tillfälle, så jag får lite hum om vilken stil jag vill ha, men har man större fötter får man oftast kolla storlek först och sen stil/design..

Tack!
Bespoke :)

Skulle behöva lite tips på var man kan hitta liknande skor (dessa kommer från Meermin) som är prisvärda (läs kommer gärna undan billigt som student som jag är, + att skorna används relativt sällan) Gillar broguemönstret tillsammans med hur skinnet är, lite "knottrigt" (vad heter det?)
Skärmavbild 2016-04-01 kl. 08.55.45.png

Carmina x Skoabs longwing i Tärnsjöläder. Fantastiskt trevlig sko. Lite dyrare än Meermin men väldigt prisvärda.

Nu har jag iofs annat märke, men erfarenheten är likadana från de jag känner.
Nej exakt det är nog inte så skönt att gå hur länge som helst i dem, men varvade du inte med något mer par under resan då? Annars kanske du går försiktigt eller har fått ett par i extremt bra kvalité :)

Jag varvade iofs med tre par andra skor under resan men jag gick mest längre promenader med de där. Jag är en 195, 93 kgs klump. Mycket gör jag, men går försiktigt och nätt är inte en av dem :D

Jag har som sagt haft andra märken tidigare men märker en större skillnad på car shoes mot de andra.

Tillbaka
Topp