Capital i passform F enligt CareofCarl, så alltså likadana i storlekarna då eller?Hyde och Aldwych har väl samma läst?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Capital i passform F enligt CareofCarl, så alltså likadana i storlekarna då eller?Hyde och Aldwych har väl samma läst?
Testade Hyde nån gång och då provade jag samma storlek som mina övriga Capital/F-skor. Jag hade kört på samma storlek.Capital i passform F enligt CareofCarl, så alltså likadana i storlekarna då eller?![]()
Oki, tackar!Testade Hyde nån gång och då provade jag samma storlek som mina övriga Capital/F-skor. Jag hade kört på samma storlek.
Det är samma läst ja. Jag har 10 på mina Hyde och Aldwych och 10.5 på mina Blaxland.Hur är Loake Hyde i storleken?
Har 9,5 på RMW Blaxland och 9 i Loake Aldwych.
Stiligt!Fredagspistolerna. Trevlig helg, mina vänner!
![]()
Fredagspistolerna. Trevlig helg, mina vänner!
![]()
Menar inte att dissa knuten på dina fina skor men tänkte bara komma med ett tips i all välmening! Kanske är det fler i tråden som vill ändra sitt sätt att knyta skor. Jag knöt själv som du för några år sedan men tycker att helheten blir mycket bättre med en annan knut. Du gör just nu en ögla och knyter den andra änden medsols - det gör att dina öglor hamnar lodrätt. Dina snören kanske går upp ibland också då belastningen vid den knuten gör att snörningen släpper. Knyter du istället motsols får du en snygg rosett som via belastningen när du går drar åt rosetten.
Se bild:
![]()
Någon som vet var man kan få tag på Saphir i Halland? alt norra Skåne?
Jag hade kört med samma. (Ingen erfarenhet av att korsa, men vad kan gå fel?)Skokrämsfråga: till mina nya vinröda ovan, fungerar det med skokräm avsett för cordovan eller är det något väldigt speciellt i denna krämen? Har från Burgol (färgen Bordeaux i kräm samt vax). Borde fungera tycker jag.
![]()
Yes. På Postnords utlämning någon dag efter att du beställt online via t ex Herrstil.se med 15% rabattkoden "Januaristil".Någon som vet var man kan få tag på Saphir i Halland? alt norra Skåne?
Jag TROR att den stora skillnaden skall vara att det är mer pigment i produkter avsedda för cordovan.Skokrämsfråga: till mina nya vinröda ovan, fungerar det med skokräm avsett för cordovan eller är det något väldigt speciellt i denna krämen? Har från Burgol (färgen Bordeaux i kräm samt vax). Borde fungera tycker jag.
![]()
Menar inte att dissa knuten på dina fina skor men tänkte bara komma med ett tips i all välmening! Kanske är det fler i tråden som vill ändra sitt sätt att knyta skor. Jag knöt själv som du för några år sedan men tycker att helheten blir mycket bättre med en annan knut. Du gör just nu en ögla och knyter den andra änden medsols - det gör att dina öglor hamnar lodrätt. Dina snören kanske går upp ibland också då belastningen vid den knuten gör att snörningen släpper. Knyter du istället motsols får du en snygg rosett som via belastningen när du går drar åt rosetten.
![]()
Fantastiskt, grabbar! Tack för det!Lättare med videon som "startade allt".
Någon teori i varför det skulle vara mer pigment i codrovankräm? Jag, menar att bägge skinnen suger väl i sig det mesta? Eller polerar man bort mer överskott på cordovan?Jag TROR att den stora skillnaden skall vara att det är mer pigment i produkter avsedda för cordovan.
Yes. På Postnords utlämning någon dag efter att du beställt online via t ex Herrstil.se med 15% rabattkoden "Januaristil".
![]()
Ingen aning, men kom på var jag fått det ifrån:Någon teori i varför det skulle vara mer pigment i codrovankräm? Jag, menar att bägge skinnen suger väl i sig det mesta? Eller polerar man bort mer överskott på cordovan?
Lättare med videon som "startade allt".
De är alltid supersnabba. Har tagit 1-2 dagar för mig vill jag minnas.Någon som beställt från Herring Shoes? Går det snabbt?
Hade behövt skorna på torsdag och enligt dem tar det 3-5 dagar som snabbast. Någon som fått på 3 dagar till Sverige?![]()
Äsch vad känslig du var. Funkar bra för mig på sommaren.Först vuxna män utan stumpor i randsydda skor.... och nu detta. Fy fan! Det är inte stiligt!
![]()
Toppen! Då slår jag till!De är alltid supersnabba. Har tagit 1-2 dagar för mig vill jag minnas.
Snygga (och riktigt bra pris)! Two tone FTW!Precis beställt ett par long wing Loake Taunton two-tone i burgundy med grain/kalv. Halva priset på Herrings!
http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&brandid=7&shoeid=9279&x=1
![]()
Varför det? Aldrig förstått grejen/flugan.Äsch vad känslig du var. Funkar bra för mig på sommaren.
![]()
En derby i större vidd?Hej alla har en fråga har lite svårt att hitta bra finskor. Då jag har så breda fötter så fast jag hat 42 så brukar jag få ha 43-44 i skor för att de ska passa i bredden men blir ju obekvämt då de är för många.
Höga vrister har jag med
Några bra tips?