• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Jag har ett par bruna mocka RM Williams som jag nog haft i över 10 år, tar man hand om dom. Alltså man låter dom torka med ett par skoblock i sig, man impregnerar dom och borstar av dom med mocka borste lite då och då samt fyller på med lite mocka färg då och då så kommer dom hålla sig i grymt skick. Har kanske sulat om dom 3 ggr under tiden, och är mina givna skor när temperaturen går under +5.. Mockan är i mitt tycke så mycket lättare att ta hand om än ett par skinkor!
Ett par skinnskor är ju bara att borsta av och på med lite fett/skokräm när det är dags. Mycket lättare underhåll än så är svårt att hitta i min värld.

A. Marchesan i Stockholm har inne ett helt galet fint par Florsheim Royal Imperials i cordovan. Storlek 9D, vilket blir 42.5-43. De här slår Alden på fingrarna alla dagar i veckan och att hitta ett par i deadastock-skick här i Sverige hör inte till vanligheten.

IMG_9024.jpeg

De tar 4900: – för dem, vilket fortfarande är ett väldigt bra pris.

Här är en länk till ett par jag hittade, men som tyvärr var för stora:

IMG_9038.jpeg
IMG_9037.jpeg

Jag var i samma sits. Provade ett par olika och slutade för någon vecka sedan med ett par Bluntstone 2405 i svart mocka.
En lammulls sula i och det är riktigt varma och sköna nu när det börjar bli lite kallare.
Jag är i alla fall mycket nöjd :)
Det blev ett par Bluntstone 587 till slut!
Verkar ticka de flesta boxarna, så länge man tar hand om dem och köper till en varmare innersula. Så tack för tipset! Håller tummarna för att de sitter likt de andra modellerna jag provat i butik

Det blev ett par Bluntstone 587 till slut!
Verkar ticka de flesta boxarna, så länge man tar hand om dem och köper till en varmare innersula. Så tack för tipset! Håller tummarna för att de sitter likt de andra modellerna jag provat i butik
Kul :)
Så länge du provat skor i samma serie det vill säga Classic serien så ska det nog inte skilja sig något i storlekarna.

Tjenare!
Någon som har koll på aldens abeerden-läst?
Funderar på att dra hem ett par 683 i us7 b/d. har i normala fall mellan 6 och 6.5 i uk i andra dojor. Tror ni det kan funka eller blir det för stort?
Står på deras hemsida att us7 matchar uk6.5.
Allt gott!
Edit: Drog hem ett par, får prova!

Senast ändrad:
Är det någon här inne som stött på några salmiakbalkar från Kleman?
Märket i fråga är franskt och gör tyroldojor i liknande stil som paraboot.
Det här är enklare skor utan gyw, men har sett en del kommentarer om att komforten är fantastisk. Samtidigt är det svårt att hitta uttömmande recensioner.

Vad jag letar efter är egentligen någon lite grövre moc toe som man med lätthet kan riva av en 10-20 k steg i om man så vill. Berwick och bobbies har estetiskt tilltalande klubbor, men där har jag svårt att hitta vettig information om just komforten. Övriga tips mottages förstås tacksamt

Är det någon här inne som stött på några salmiakbalkar från Kleman?
Märket i fråga är franskt och gör tyroldojor i liknande stil som paraboot.
Det här är enklare skor utan gyw, men har sett en del kommentarer om att komforten är fantastisk. Samtidigt är det svårt att hitta uttömmande recensioner.

Vad jag letar efter är egentligen någon lite grövre moc toe som man med lätthet kan riva av en 10-20 k steg i om man så vill. Berwick och bobbies har estetiskt tilltalande klubbor, men där har jag svårt att hitta vettig information om just komforten. Övriga tips mottages förstås tacksamt
Innerfoder i textil går bort för mig i alla fall. Berwick har jag flera skor från och jag tycker de sitter väldigt bra. 10000 steg klämmer jag på en vanlig arbetsdag och då är det inga konstigheter, men gäller det bortåt 20000 skulle jag överväga något med dämpad gummisula istället.

Tillbaka
Topp