Libanese
Basic
Typiskt Rolex, enorm lokal, 1 klocka.
Bästa kommentaren för dagen, guld stjärna till dig @dräpdrulle

Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Typiskt Rolex, enorm lokal, 1 klocka.
Nån som har koll på vilka lösa länkbitar som passar på Jubilee till GMT 16710? Finns det nån speciell referens på länkbitar som passar?
Länken är alltså en 62510H som kan behöva kompletteras.
Länkarna verkar vara kring 15mm, någon tiondel upp och ner (kanske beror på att länken är polerad/renoverad?).
@SWC ?
![]()
Stort tack. Jag ska mäta lite och kolla!Har i lager. Skicka PM om du behöver.
Fantastiskt fin
Inte så tokigFantastiskt fin![]()
Understatement of the year!Inte så tokig
Gillar länken på 17000 merUnderstatement of the year!
Det är kanske värt att nämna att klockorna är köpta med barnens personligheter i åtanke.Ser det inte som nödvändigt, men en 116610lv hade man ju inte sagt nej till! Trevlig duo med den och 116613LB. Är helt med på tvångstankarna dock, det är en förbannelse![]()
@Nicke L har väl haft en till salu ett tag nu?![]()
Funderar på att sälja denna till förmån för en 124060, någon som har en känsla för rimligt pris för en 124270 i bra bruksskick?
Jag föll också för den tanken först. Köpt en klocka till ett av barnen. Sedan tänkte jag om. Mitt råd är: sälj både klockorna och investera pengarna. Jag följder denna portfölj och byter när di byter.Det är kanske värt att nämna att klockorna är köpta med barnens personligheter i åtanke.
116710LN - Mer lugn och subtil
116613LB - Mer utåtriktad och crazy
Så Hulken hade ju passat på barn nr. 2 också. Men jag vete tusan.
Tack men de har investerade pengar så det räcker och blir över så det behövs inte.Jag föll också för den tanken först. Köpt en klocka till ett av barnen. Sedan tänkte jag om. Mitt råd är: sälj både klockorna och investera pengarna. Jag följder denna portfölj och byter när di byter.
”Di:s Estelle-portfölj, med tio svenska aktier, tuffar på. Våra investerade 100.000 kronor närmar sig 500.000 och de totala utdelningarna har varit större än vårt startkapital.” Jag har inte följt med alla 13åren då mina barn är mindre. Dock är avkastningen fortfarande bra. Bättre än klockor. Sedan får kidsen köpa det som behövs. Vill de ha en klocka finns jag där för rådgivning.
![]()
Utdelningsregn i Estelles portfölj
Di:s Estelle-portfölj, med tio svenska aktier, tuffar på. Våra investerade 100.000 kronor närmar sig 500.000 och de totala utdelningarna har varit större än vårt startkapital. Nu låter vi snöbollen rulla vidare. Vi säljer ett fastighetsbolag och köper in en industriklassiker, samtidigt som vi...www.di.se
75![]()
Funderar på att sälja denna till förmån för en 124060, någon som har en känsla för rimligt pris för en 124270 i bra bruksskick?
Rimligt, tack!