• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Typiskt Rolex, enorm lokal, 1 klocka.

Bästa kommentaren för dagen, guld stjärna till dig @dräpdrulle 😆😆😆

IMG_4603.gif

Senast ändrad:
Nån som har koll på vilka lösa länkbitar som passar på Jubilee till GMT 16710? Finns det nån speciell referens på länkbitar som passar?
Länken är alltså en 62510H som kan behöva kompletteras.
Länkarna verkar vara kring 15mm, någon tiondel upp och ner (kanske beror på att länken är polerad/renoverad?).

@SWC ?

IMG_8395.jpeg

Nån som har koll på vilka lösa länkbitar som passar på Jubilee till GMT 16710? Finns det nån speciell referens på länkbitar som passar?
Länken är alltså en 62510H som kan behöva kompletteras.
Länkarna verkar vara kring 15mm, någon tiondel upp och ner (kanske beror på att länken är polerad/renoverad?).

@SWC ?

IMG_8395.jpeg

Har i lager. Skicka PM om du behöver.

Jag köpte årsklockor till mina barn för några år sedan. En 116710LN (2009) och en 116613LB (2013).

Har lite tvångstankar om att byta ut kanske främst 116613LB mot en 116610LV alternativt en 116710BLNR.

Nackdelen: Jag personligen älskar "flat blue" urtavlan på Sub:en. Dels tror jag den kommer vara betydligt ovanligare i framtiden dels så tycker jag den passar klockrent med den keramiska vridringen i blått. Sunbursten är i en helt annan blå färg så den känns fel på något vis.

Barnet som i framtiden ska få GMT Mastern är mycket mer förtjust i min SMPc än Rolex:en vilket gör mig glad och irriterad på samma gång. Kanske ger honom Seamastern istället... :rolleyes: Hursomhelst så köpte jag 116710 pga den keramiska vridringen (eller inlägget rättare sagt) och mig veterligen finns inga submariners från 2009 med keramiska vridringar.

Huvudfrågan mitt i allt raljerande och svamlande är bör jag överväga att byta ut 116613LB mot något annat?

IMG_1206.jpg

Ser det inte som nödvändigt, men en 116610lv hade man ju inte sagt nej till! Trevlig duo med den och 116613LB. Är helt med på tvångstankarna dock, det är en förbannelse 😅

Ser det inte som nödvändigt, men en 116610lv hade man ju inte sagt nej till! Trevlig duo med den och 116613LB. Är helt med på tvångstankarna dock, det är en förbannelse 😅
Det är kanske värt att nämna att klockorna är köpta med barnens personligheter i åtanke.

116710LN - Mer lugn och subtil
116613LB - Mer utåtriktad och crazy

Så Hulken hade ju passat på barn nr. 2 också. Men jag vete tusan.

Det är kanske värt att nämna att klockorna är köpta med barnens personligheter i åtanke.

116710LN - Mer lugn och subtil
116613LB - Mer utåtriktad och crazy

Så Hulken hade ju passat på barn nr. 2 också. Men jag vete tusan.
Jag föll också för den tanken först. Köpt en klocka till ett av barnen. Sedan tänkte jag om. Mitt råd är: sälj både klockorna och investera pengarna. Jag följder denna portfölj och byter när di byter.

”Di:s Estelle-portfölj, med tio svenska aktier, tuffar på. Våra investerade 100.000 kronor närmar sig 500.000 och de totala utdelningarna har varit större än vårt startkapital.” Jag har inte följt med alla 13åren då mina barn är mindre. Dock är avkastningen fortfarande bra. Bättre än klockor. Sedan får kidsen köpa det som behövs. Vill de ha en klocka finns jag där för rådgivning.

Jag föll också för den tanken först. Köpt en klocka till ett av barnen. Sedan tänkte jag om. Mitt råd är: sälj både klockorna och investera pengarna. Jag följder denna portfölj och byter när di byter.

”Di:s Estelle-portfölj, med tio svenska aktier, tuffar på. Våra investerade 100.000 kronor närmar sig 500.000 och de totala utdelningarna har varit större än vårt startkapital.” Jag har inte följt med alla 13åren då mina barn är mindre. Dock är avkastningen fortfarande bra. Bättre än klockor. Sedan får kidsen köpa det som behövs. Vill de ha en klocka finns jag där för rådgivning.

Tack men de har investerade pengar så det räcker och blir över så det behövs inte.

Tillbaka
Topp