• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skum deal?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Johnny67a

Basic
Har ramlat över något som luktar väldigt illa.
Varit i kontakt med en juvelerare på Instagram som även säljer lyxklockor.
Butiken är uppenbarligen inte AD för något klockmärke öht.
Hursom skrev jag o undra om de hade någon Omega seamaster aqua terra 41.5 mm blå tavla med datum som jag bestämt mig för.
Javisst svarade de. De skulle troligen få in en redan i veckan.
Förklarade jag vill köpa den ny och oanvänd samt med box och alla papper.
Fick redan idag svaret att de nu hade den! Med stämplar och allt, oanvänd 2017 års modell för 26000 kr!
Hos gråhandlarna på nätet ligger de på ca 40000 och hos AD på ca 50000 kr
Någon mer som tycker det luktar illa?

Kollat upp butiken? Googlat och sett ifall folk skrivit gott om dom på nätet? Om inte känns det ju inte helt rätt att köpa en klocka för 26 papp förskott via Instagram. Om lägsta lägsta priset är 40 och du får den för 14 så låter det inte särskilt trovärdigt om det nu inte är en välgörenhetsorganisation som är helt ointresserade av att tjäna pengar. Min spontana tanke skulle vara att det kan röra sig om en Kvarts AT (om de ens säljs med blå tavla) istället för en Automatisk men jag antar att du redan kollat upp det.

Kollat upp butiken? Googlat och sett ifall folk skrivit gott om dom på nätet? Om inte känns det ju inte helt rätt att köpa en klocka för 26 papp förskott via Instagram. Om lägsta lägsta priset är 40 och du får den för 14 så låter det inte särskilt trovärdigt om det nu inte är en välgörenhetsorganisation som är helt ointresserade av att tjäna pengar. Min spontana tanke skulle vara att det kan röra sig om en Kvarts AT (om de ens säljs med blå tavla) istället för en Automatisk men jag antar att du redan kollat upp det.
Ja det har tydligen varit lite stök runt butiken när man googlar. Nästan maffiavibbar faktiskt. Nej böst hålla sig borta från detta

Hedens Guld veerkar ju vara legit, säljare på Chrono24 med Trusted Checkout. Misstänker också att det är quartzversionen det rör sig om?

Det är inget fejkkonto på Instagram då? Du kan ju alltid ringa Hedens Guld och verifiera kontot! Känns underligt att ett aktiebolag vill att du betalar i förskott via instagram...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp