Instämmer, skippa nagellacket. De flesta klockåterförsäljare brukar även sälja såna klistermärken.Går ju köpa färdiga klisterlappar för ändamålet, ge fan i nagellack. Skämtar ni eller?
https://www.ebay.com/itm/162251903379
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Instämmer, skippa nagellacket. De flesta klockåterförsäljare brukar även sälja såna klistermärken.Går ju köpa färdiga klisterlappar för ändamålet, ge fan i nagellack. Skämtar ni eller?
http://www.ebay.com/sch/i.html?_fro...ker.TRS0&_nkw=rolex+caseback+sticker&_sacat=0Finnnes även såna gröna Rolex klistermärken av oklar äkthet på eBay...
Som någon annan skrev är genomskinligt nagellack väldigt effektivt för att förhindra ev eksem/utslag från metallen. OM man nu vill ha det på baksidan av klockan. Går garanterat att lösa på annat sätt också. Är klockan dyrare skulle jag nog undvika nagellack även om det är rätt lätt att ta bort.Hallå där i etern!
Jag är relativt ny som klockanvändare. Har inte använt armbandsur sedan jag var barn tills jag nyligen köpte en RIKTIG klocka. Klockan är vintage och i stål. Jag har rätt känslig hy och skulle vilja skapa en barriär mellan huden och den stora exponerande ytan som "locket" utgör. Metall är ok, men tror i längden att min hud kommer börja gnälla. Problemet är att jag på köpet är fåfäng och vill att det ska se snyggt ut.
Har köpt ett riktigt mysigt läderband. Min plan är att (efter er inrådan) ta en klisterlapp och fästa på locket, precis som jag sett att vissa Rolex-modeller hade gröna klisterlappar med modellnummer baktill från fabrik? Eller har ni några bättre råd? Det är en Rolle så helst ska det inte inverka negativt på värdet, alltså gå att återställa den dag man har fått nog och vill flippa.![]()
Intressant, hade ingen koll på att koppar var ett ämne man blandade i stål/guldlegeringar.Rolex olika guldlegeringar har jag ingen koll alls på, men för guld i allmänhet så är koppar den stora boven i kontaktallergi-dramat. Rätt vanlig allergi, faktiskt. Nickel finns knappt i guldlegeringar längre, jänkarna kör med rätt mycket nickel i sitt vitguld, men här i Europa har smyckesguld (mitt område) mycket liten eller ingen nickelhalt.
Vem är denna underbara man? Är andra gången jag ser han med sin plopp på skjortan!
Hej!Vänta tills huden mot förmodan protesterar och så tar vi det där och då, just nu känns det som om du försöker åtgärda ett problem som inte finns.
Vänligen
Forumets undersköterska
Låter det som vi skämtar tycker du? Varför läser jag en underton av dryghet i ditt svar? Om det inte är avsikten förstår jag inte meningen med att framföra sitt budskap på ett sätt så att mottagaren så lätt kan tolka det fel.Går ju köpa färdiga klisterlappar för ändamålet, ge fan i nagellack. Skämtar ni eller?
Om du nu vill åt ett lädernato så kan jag tipsa om detta.Ja blir det riktigt illa så får jag söka andra material, men jag tror att jag är känslig mot lite allt möjligt just nu mot huden så förhoppningsvis är det övergående.
lädernato känns hetare och hetare, måste bara känna på ett riktigt lyxigt i läder så att jag förstår bättre
Låter det som vi skämtar tycker du? Varför läser jag en underton av dryghet i ditt svar? Om det inte är avsikten förstår jag inte meningen med att framföra sitt budskap på ett sätt så att mottagaren så lätt kan tolka det fel.
Njo, men jag tror ändå som enkel undersköterska att faran med att bära klocka ofta är klart överdriven. Tittar du på exempelvis Omegas moderna produktion i rostfritt 316L så är det endast någon promille av världens befolkning som inte kan bära klockorna; kan man hålla i och använda ett par vanliga rostfria bestick till middagen så kan man bära valfri Omega i rostfritt stål utan bekymmer (annars finns ju titanium, guld eller platina). Du skriver ju att metall är okej, så jag förutsätter att du kan det. Rolex's 904L innehåller ju mer nickel men bärs av miljontals människor; det är försumbara mängder som frisätts. Nu är det ju visserligen en vintageklocka du verkar använda och metallurgin har säkerligen förfinats med åren, men jag tror snarare att det i första hand handlar om att hålla klockan och ev länk ren och fri från svettavlagringar, parfymer etc som verkligen kan irritera huden än att fundera över vilken metall klockan är tillverkad av och värja sig mot ett problem som inte finns.
Vänligen
Forumets undersköterska
Intressant. Kanske finns speciella modeller av skärmskydd, men dom jag tänker på är rätt känslig i kanterna. vidhäftningen släpper rätt snabbt när ett hörn fått sig en törn.Men hur är det med alla "skärmskydd" till telefoner? De har en viss vidhäftning och är lätta att ta bort. Har väl nämnts i ett antal liknande trådar.
Snyggt! Det är något i den stilen jag funderar på faktiskt.Om du nu vill åt ett lädernato så kan jag tipsa om detta.
![]()
Går t ex att komma över här.
http://www.strapfreak.com/collections/original-nato
Funderade lite på om det finns små runda skydd för androidklockor, applewatch finns det till men den är ju fyrkantig.Intressant. Kanske finns speciella modeller av skärmskydd, men dom jag tänker på är rätt känslig i kanterna. vidhäftningen släpper rätt snabbt när ett hörn fått sig en törn.
Snyggt! Det är något i den stilen jag funderar på faktiskt.
Jag ska in till stan och se om jag hittar några färdiga klisterlappar i klockbutikerna runt om.