• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skyddsfilm på klockor

Funkar väl också som skydd mot perlonband och sånt, så det är väl säkert bra
Den här har suttit i 37år gissar jag, köpte min 16800 från 1984 för 10år sedan och den har vad det verkar orginal”lappen” kvar.
7EEDB939-5E96-4AA1-8A31-606B2E3562E3.jpeg

Är det någon som provat Poly-Urethane på sin klocka?
Vet att det fungerar bra på bilen och lackskydd. Men lite skeptiskt till klockor. Har länge använt genomskinlig tejp (vilket iofs inte är samma kvalité) men eftersom kanten inte göms in som på bilar så samlas skit vilket leder till att tejpen släpper.
Nu finns det uppsjö av säljare med olika prisnivåer men i grund och botten används samma material och tillverkning.
Dom som är ledande verkar vara https://www.styxwatch.com/ och https://invisishieldlab.com/

Nyfiken om nån här provat och har någon input :)

PS. känner mig dum som hade en affärsidé utan att veta det :(

Har inte testat den du länkar till MEN jag har hittat ett annat knep.

Har, precis som du, testat tejp på undersidan för att skydda länken från att repa med mediokert resultat.

Senast köpte jag en tjockare skyddsplast till en mobiltelefon, måttade - skar ut - satte på.
Fungerar kanon! Syns knappt, känns inte och håller bra för bad.

Bi

Bilagor

• 20210730_143701.jpg
    20210730_143701.jpg
    447.5 KB · Visningar: 21
Är övertygad om att den repkänsliga målgruppen inte hittat hit än. Därav kommentaren.
Tänkte precis länka till denna men ser att nån annan hann före :)

Klart att man vill ha denna look på sin fina klocka 😍😍😍

7FDA8426-6B2B-40D7-BFCA-0914D62E0C0B.jpeg

Tänkte precis länka till denna men ser att nån annan hann före :)

Originalplast är kanske det. Jag hade inte fallit för det säljargumentet dock.

Tillbaka
Topp