• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Slit och släng(nåja)alternativ till finklockan...?

Shadyboy

Cartier
Har precis beställt lite av en graal i mina ögon, och inser att även om jag så gott som dagligen kommer bära den (hoppas den kommer fram för övrigt!) så kommer det även finnas tillfällen då det är uteslutet. Exempelvis när man drar till gymet och inte vill lägga ifrån sig dyrgripen i något patetiskt värdeskåp som ingen på gymet övervakar, en utlandsresa med sol, sand, bad, risk för rån osv osv... Vad rekommenderas?
Tänker mig max 1500:- i pris, automat, löjligt tålig, gärna möjlig att bära på nato. Och nu tänker ni säkert "Seiko" halva gänget (och lite så även jag) så OM det är Seiko ni tänker på... vilken modell är "rätt" för en sån som mig? Hit me!
(andra förslag än Seiko går naturligtvis bra det med...)
 

Greven

Audemars
Citizen Aqualand
Screen Shot 2015-09-30 at 18.28.37.png
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Beror ju på vad det är för "graal" du äger!?!?!?
Det roligaste man kan köpa för 1500kr som är bra på nato är såklart en SEIKO skx007/009.

Om du inte bryr dig om nato så köp en G-Shock och rocka graalen 99% av tiden.
 

Shadyboy

Cartier
Se där! 3 bra förslag redan! Orient hade jag aldrig ens hört talas om faktiskt! Även om man lätt blir förälskad i alla fantastiska klockor som svishar förbi här på forumet så är det ju samtidigt något befriande med klockor som inte kostar som 4 månadslöner före skatt liksom... Ska bli kul att leta runt lite! Tar gärna emot ännu fler förslag, även om de som redan nämnts ligger helt i rätt linje!
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Se där! 3 bra förslag redan! Orient hade jag aldrig ens hört talas om faktiskt! Även om man lätt blir förälskad i alla fantastiska klockor som svishar förbi här på forumet så är det ju samtidigt något befriande med klockor som inte kostar som 4 månadslöner före skatt liksom... Ska bli kul att leta runt lite! Tar gärna emot ännu fler förslag, även om de som redan nämnts ligger helt i rätt linje!

Alltså tyckte själv om min Orient Ray 10x mer än min Seiko SKX007. Mycket snyggare enligt mig. Automat och bara allmänt schysst, samt inom din budget.

C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_CEM65009D-6.jpg
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Använder min "fin-klocka" till allt det du beskrivit och lite till. :)
Uret tål användning, är nog bara mentala spärrar som hindrar vissa. SubC givetvis.
 

Shadyboy

Cartier
Ha! Detta är ju världens bästa (och farligaste) forum ju! @Jonaz - CWC hade jag aldrig hört talas om... googlade och gillade direkt vad jag såg! Måste leta vidare lite och se vad som kan finnas därute i den stilen. @Tomas Eriksson - Seamaster ligger inte riktigt mig i fatet. Även om det såklart är klockor av fin kvalitet. Och @snoozarn ... i praktiken så håller jag med dig! Men det svider lite väl att använda den kommande finklockan till mina värsta sysselsättningar. Åtminstone till en början... tror helt enkelt att mina mentala spärrar är rätt kraftiga. Är ju pedant av naturen så jag vet hur jag kommer resonera. Vill hålla den i fint skick så gott det går (även om jag såklart kommer använda den dagligen) varför de tuffaste situationerna förtjänar en beater som man inte är alltför emotionellt engagerad i.
 

F-L-P

Panerai
kör CWC så är du all in på militär stuket. de var väl arvtagaren till rolex sub och eller Sm300 till brittiska dykarna (och de användes, inte bara gimmick ). minns inte riktigt i vilken ordning de hade dom dock... finns bara att köpa från silvermans.
 
Topp