Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nu pratar vi många års slitage för effekt…
Då borde man nog rengöra dem oftare.Går fortare än vad du tror.. Solida länkar kan vara helt slut efter ett par år.
Då borde man nog rengöra dem oftare.
Hur får man då till ett riktigt LeifIvan a.k.a Zigenarbilhandlarhäng??Och inte bära klockor med tunga boetter för löst.
Hur får man då till ett riktigt LeifIvan a.k.a Zigenarbilhandlarhäng??
Skräpkonstruktion? Jag använder sällan länk iofs, har bara en klocka med länk.Går fortare än vad du tror.. Solida länkar kan vara helt slut efter ett par år.
Skräpkonstruktion? Jag använder sällan länk iofs, har bara en klocka med länk.
Eller fysik. Metalldelar slits när de rör sig mot varandra utan smörjning.Skräpkonstruktion? Jag använder sällan länk iofs, har bara en klocka med länk.
Därför lite intressant med Rolex keramiska hylsor i ädelmetallslänkar. Med de skyddade nog inte i sidled?Eller fysik. Metalldelar slits när de rör sig mot varandra utan smörjning.
Ja, delar din analys. Föreställer mig att detta förlänger livslängden riktigt bra på ädelmetallslänkar, bortsett nötning i sida. Minns du när de introducerades?Därför lite intressant med Rolex keramiska hylsor i ädelmetallslänkar. Med de skyddade nog inte i sidled?
Ja, delar din analys. Föreställer mig att detta förlänger livslängden riktigt bra på ädelmetallslänkar, bortsett nötning i sida. Minns du när de introducerades?
Tack. Och i vilken takt kom de sedan på DD?2013 när platina Daytona släpptes.
Tack. Och i vilken takt kom de sedan på DD?
Går fortare än vad du tror.. Solida länkar kan vara helt slut efter ett par år.
Sorry jag trodde du skämtade så skrattade till lite när jag läste det, men du menade alltså att stålet kommer vara helt borta?
Sorry jag trodde du skämtade så skrattade till lite när jag läste det, men du menade alltså att stålet kommer vara helt borta?![]()
Yikes! Vill göra till protokollet att jag oavsett tycker att länken ska vara välsittande runt handleden för god seds och stils skull, men att det skulle påverka flexen så mycket hade jag inte koll på! The more you knowStålet kommer vara borta?
Vad jag menar är att oavsett material så blir länkarna slitna om man bär den för löst/smutsig då boetten är tung.
Haft flera kvinnliga kunder som tenderar att bära klockan som ett löst sittande smycke.
Klockorna har varit moderna dj och Daytona som uppvisat samma typ av stretch som man är van att se på äldre klockor.
Sen har vi ju denna kund som ville sälja sin 5 år gamla YM2 som var i ”väldigt bra skick” enligt honom.
![]()
Oj….! Det var bland det värsta jag settStålet kommer vara borta?
Vad jag menar är att oavsett material så blir länkarna slitna om man bär den för löst/smutsig då boetten är tung.
Haft flera kvinnliga kunder som tenderar att bära klockan som ett löst sittande smycke.
Klockorna har varit moderna dj och Daytona som uppvisat samma typ av stretch som man är van att se på äldre klockor.
Sen har vi ju denna kund som ville sälja sin 5 år gamla YM2 som var i ”väldigt bra skick” enligt honom.
![]()