• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sliter det på stållänken om den sitter löst?

Libanese

Basic
Tjo

Stållänken bör väl slitas snabbare om den år efter år sitter löst på armen och har mer spelrum?

Jag gillar när länken är lite större/lösare över armen inte överdrivet större nu men så den nästan slår runt.

Hej,
Sitter den tight och man har en handled som varierar lite i omkrets beroende på temperatur tänker jag att stressen på bandstift och stift i länken ökar, eftersom den stretchas om vartannat. Men bara spekulation.

Så den nästan slår runt? 😱

IMG_3957.jpeg

Sorry jag trodde du skämtade så skrattade till lite när jag läste det, men du menade alltså att stålet kommer vara helt borta? :)

Stålet kommer vara borta?
Vad jag menar är att oavsett material så blir länkarna slitna om man bär den för löst/smutsig då boetten är tung.
Haft flera kvinnliga kunder som tenderar att bära klockan som ett löst sittande smycke.
Klockorna har varit moderna dj och Daytona som uppvisat samma typ av stretch som man är van att se på äldre klockor.

Sen har vi ju denna kund som ville sälja sin 5 år gamla YM2 som var i ”väldigt bra skick” enligt honom.

IMG_2274.jpeg

Vad jag menar är att oavsett material så blir länkarna slitna om man bär den för löst/smutsig då boetten är tung.
Haft flera kvinnliga kunder som tenderar att bära klockan som ett löst sittande smycke.
Klockorna har varit moderna dj och Daytona som uppvisat samma typ av stretch som man är van att se på äldre klockor.

Sen har vi ju denna kund som ville sälja sin 5 år gamla YM2 som var i ”väldigt bra skick” enligt honom.

IMG_2274.jpeg
Yikes! Vill göra till protokollet att jag oavsett tycker att länken ska vara välsittande runt handleden för god seds och stils skull, men att det skulle påverka flexen så mycket hade jag inte koll på! The more you know 🙌

IMG_2274.jpeg
Oj….! Det var bland det värsta jag sett

Tillbaka
Topp