• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sluta sälj till nya konton.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Uret

Basic
”Sluta sälja till nya konton” är de så jag menar? Nej självklart inte då det fortfarande finns seriösa köpare/säljare som precis reggat sig och även om det finns säljare som har bra referenser och kan lura dig så krävs det ändå en rejäl flipp från säljaren.
Många här inne som på sistone vart lurade och skrivit här eller sociala medier men ärligt jag tycker ändå man måste vara lite mer försiktig när man säljer eller köper.
Om en ny användare utan några inlägg söker upp dig och du ändå säljer eller köper och gör det först så har du inte gjort din research
Ta alltid betalt först eller få varan först och om du inte får betalt swish så säg hellre att du skickar varan först om 2-3 dagar när pengarna är säkrade på kontot.
Har jag fel eller är jag alldeles för synisk?

Jag hade inte ens gett ut mitt swishnr utan att 0-postaren invaggat förtroende så som exempelvis registrerat telefonnummer, referens till närmaste chef etc

”Sluta sälja till nya konton” är de så jag menar? Nej självklart inte då det fortfarande finns seriösa köpare/säljare som precis reggat sig och även om det finns säljare som har bra referenser och kan lura dig så krävs det ändå en rejäl flipp från säljaren.
Många här inne som på sistone vart lurade och skrivit här eller sociala medier men ärligt jag tycker ändå man måste vara lite mer försiktig när man säljer eller köper.
Om en ny användare utan några inlägg söker upp dig och du ändå säljer eller köper och gör det först så har du inte gjort din research
Ta alltid betalt först eller få varan först och om du inte får betalt swish så säg hellre att du skickar varan först om 2-3 dagar när pengarna är säkrade på kontot.
Har jag fel eller är jag alldeles för synisk?

Har jag helt missat en våg av bedrägerier som brett ut sig? Får lite alarmism-vibbar

Jag säljer/köper aldrig med folk utan referenser, oavsett hur betalning/överlämning sker. Vill inte att en eventuell skurk ska ha mina uppgifter.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp