• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Slutar det alltid med en Rolex? Hjälp mig!

Roligt, har suttit med nästan samma problem sista tiden, fast jag har en DJ och var i valet mellan att sälja den och köpa en Exp II, eller behålla och köpa BB. Har kommit fram till att det blir en BB, men nu skriver väl någon snart något som får mig på andra tankar igen.....:angel:

ExpyII är mycket sportigare än BB i mina ögon iallafall, kanske den mest sportigaste i hela Rolex sortimentet t.om...
Håller med, även om båda är ruggigt snygga och stilrena är det något speciellt som osar sport med Exp II. Med det menar jag inte att Exp II inte passar i alla situationer, för det gör den verkligen, en av anledningarna till att jag tycker den skulle funka bra som enda klocka om det begav sig

Handlar om vilken du helst vill ha just nu.
Ta den du tycker är rätt, den som får dig känna välbehag och som får dig le;)

Mitt problem är att jag älskar dykarna. Köpte en SD för två veckor sedan och kollar på en SubC nu, 114060... Dock rätt lika:) men fan e ju den modellen jag gillar ;)

Alternativ 1: Sälja min Black Bay och köpa en Explorer II 16570
( Lägga till ca 10k)

Jag kan bara tala för mig själv.
Tidigare har jag mest sysslat med Omega men i januari tog jag klivet.
Min första Rolex blev en svart 16570. Den stillade "behovet" några månader.
Nu har jag även skaffat en Rolex Submariner 1680.

Mitt råd är att du säljer din Black Bay och skaffar en 16570, en underbar klocka på alla sätt och vis!

mvh
Joakim

Nu får ni Rolexälskare titta bort;

BB (jämfört med 16570) är i mina ögon mer "premium" känns gedignare och har en "modernare" storlek. Varje gång jag kollar på BB´n så hajjar jag till och tänker, shit vad fin klocka jag har :) Den känslan gav mig aldrig Expen.

Missförstå mig rätt, Expen är en grym klocka men har man haft en mustig BB innan är det inte säkert att man faller pladask.

Funderar faktiskt på att komplettera med en DJ :)

Bort med BB spara lite och köp 2st Rolex då blir det helt rätt och har du tur kommer du vara nöjd med dem i 6mån innan du hittat en annan Rolex som du inte kan släppa tankarna på och sen rullar det på :D.

Och ja alla vägar bär för eller senare till en Rolex. ALLA vill ha en oavsett vad de säger eller vågar erkänna för sig själv.

Själv har jag varit borta från träsket i ett par år, men nyligen så blommade det upp igen(när man minst anar och har som minst med finansiella medel:D) Köpte en DJ, min första Rolle... Det stillade begäret i ungefär två timmar, sen var man i full fart att leta efter nästa steg i r-världen. Så ja, i min värld har det slutat(eller bara börjat) med Rolex:banghead: Hade jag varit i din sits så hade jag behållit BBn och kompletterat med en DJ, sen får du se vart det leder.

Mest troligt så sitter du där med en sub/gmt av något slag innan nästa sommarsemester och ska förklara för frugan varför resekassan helt plötsligt är betydligt mycket mindre än vad den borde vara:angel:

Köpte mig en 114060 här på forumet på köp&Sälj, betalade en rimlig summa för henne och hon åkte kust-kust och hamnade i Göteborg.
varje kväll när vi går till sängs så ligger vi och tittar på varandra, varje morgon jag vaknar så ger vi varandra blickar, hon är med och tar viktiga beslut på jobbet, hemma vid köksbordet så flörtar vi med varandra, vi hjälps åt att diska, tvätta, laga mat, handla, vi tittar på tv ihop, vi sitter på ebay och köper natoband tillsammans.

Jag var precis i det stadiet för nästa stora steg i livet, tåget gick och jag hoppade på.
om jag träffat henne när jag var ung så hade hon vara borta med vinden och misstaget skulle förfölja mig resten utav livet.

I skrivande stund sitter sambon i andra änden på soffan, suckar och himlar med ögonen och frågar sig när detta skall ta slut!
- svaret hon får är "aldrig" livskärleken har precis fått rötter, submarinern har kommit för att stanna...

Nu får ni Rolexälskare titta bort;

BB (jämfört med 16570) är i mina ögon mer "premium" känns gedignare och har en "modernare" storlek. Varje gång jag kollar på BB´n så hajjar jag till och tänker, shit vad fin klocka jag har :) Den känslan gav mig aldrig Expen.

Missförstå mig rätt, Expen är en grym klocka men har man haft en mustig BB innan är det inte säkert att man faller pladask.

Funderar faktiskt på att komplettera med en DJ :)
Plus 1 på den. Känner också att jag vill komplettera min BB med en DJ. Måste säga att BB (iaf beg) känns som riktigt mycket klocka för pengarna.

Det behöver inte alls sluta med, eller passera Rolex. Det är dock lätt att det gör det då de gör, och under lång tid har gjort fina klockor. Dessutom finns det en stor skara Rolexentusiaster som håller till på olika forum världen över. Det gör att det lätt blir extra roligt att vara med i det gänget. Hur roligt beror lite på hur självständig man är som person. Jag har sakta men säkert blivit förtjust i Rolex(hur självständig är jag..?), och det är lätt att bli det.

Nackdelen med att Rolex är så dominerande på forum är att de kan antingen skrämma iväg folk med ett klockointresse som inte vill prioritera så mycket pengar åt sitt klockintresse som Rolex kräver eller kan få klockintresserade att missa massa andra fina märken.

Å andra sidan går man ju aldrig tvärsnett om man köper en Rolex...

Tillbaka
Topp