• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Slutspel i SHL!

Vilket lag tar hem bucklan?

  • HV 71

    Röster: 2 6.1%
  • Linköping

    Röster: 2 6.1%
  • Örebro

    Röster: 1 3.0%
  • Växjö

    Röster: 4 12.1%
  • Skellefteå

    Röster: 16 48.5%
  • Frölunda

    Röster: 7 21.2%
  • Luleå

    Röster: 1 3.0%

  • Totala väljare
    33
  • Enkät stängd .

Rajding

Omega
Bara att gratulera Växjö till segern igår. Det är nog lite stela ben på gubbarna idag ;)
Kommer att bli en spännande och jämn semifinal, alltid lika kul att se två lag som bjuder upp till bra och sevärd ishockey.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Om någon mot förmodan kollar på tolvans eftersnack, byt fort som fan till tian och en av de bästa matcherna på länge!!
Kan bli en bra dag för södra Sveriges hockeyklubbar idag!
 
  • Like
Reactions: par

Alarik

Audemars
2-Faktor
Satfläsk!
Växjö körde över Frölunda totalt.
De har verkligen lyckats bygga ihop ett perfekt slutspelslag.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Tingsryd och Pantern i HA. Rögle, Malmö och KHK i SHL. Nu får Växjö ta guldet så är det optimalt för oss söderlänningar ;)
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Då var det alltså klart. Saik - Växjö i final. Blir spännande!

Tror och hoppas på Saiks snabba hockey kommer fälla avgörandet!

På Söndag smäller det!
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Då var det alltså klart. Saik - Växjö i final. Blir spännande!

Tror och hoppas på Saiks snabba hockey kommer fälla avgörandet!

På Söndag smäller det!

Håller med, dessutom har de haft lite längre tid på sig att vila och slipa på sin taktik. Kommer bli tufft för Växjö. Ser fram mot denna finalserien, kul att Sydsverige visar musklerna! Jag hoppas verkligen att Växjö kan bjuda på lite motstånd nu :D
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Var på plats i Vida idag. Håller inte på Lakers även om jag råkar bo i staden
Dock kul med final. Alla förväntar sig att Saik ska vinna vilket kan göra att Växjö kanske skräller :)
 
  • Like
Reactions: par

Fredde76

Omega
Äntligen SHL igen efter 8 svåra år, ses i slutspelet nästa säsong :)
TpjTGY3.jpg
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Oj oj oj, nu blir det kanske som Hebbe förutspådde.
De underskattade blir stärkta av underläget!

Jag hoppas att Växjö vinner ikväll, blir en mycket mer intressant finalserie då.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Oj oj oj, vilken match! Kul att Skellefteå gör det spännande även om jag såklart vill att Växjö vinner :)
 
  • Like
Reactions: par

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Har lyst med min frånvaro då Saik spelat skithockey när det verkligen gäller. Lite ovanligt på senare år. Måste-match imorgon i Växjö.

Försvarsspelet har verkligen varit avgörande i alla tre matcher. Känslan är att vinner Växjö imorgon så tar man med stor sannolikhet klubbens första SM-guld säkert redan på Tisdag.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Har lyst med min frånvaro då Saik spelat skithockey när det verkligen gäller. Lite ovanligt på senare år. Måste-match imorgon i Växjö.

Försvarsspelet har verkligen varit avgörande i alla tre matcher. Känslan är att vinner Växjö imorgon så tar man med stor sannolikhet klubbens första SM-guld säkert redan på Tisdag.
Håller helt med, en vinst i nästa match för Växjö så blir det väldigt svårt för Saik att ta hem det!
 

par

Patek
2-Faktor
Intressant match, Växjö spelar stundtals ut Skellefteå. Tyvärr är det målen som räknas:)
Ang dommaren så tror jag det jämnar ut sig, första 2 matcherna fick Växjö 0 powerplay så det är nog jämnt.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Hehe ja domaren kan man säga vad man vill om, jag är bara glad att vi är garanterade mer underhållande matcher.

Dessutom vinner endast bortalaget och Växjö har fyra bortamatcher, klatt och betalt! ;)
 
  • Like
Reactions: par

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Jag skulle kunna skylla på domarna och att Växjö har otroligt tur med studsarna etc. Men får nog ge mig och erkänna att Växjö är det bättre laget och gratulera er till erat första SM-guld. Tror det avgörs ikväll.

SM-silver med ett helt nytt lag där vi förlorat 2 kedjor är över förväntan och jag får nöja mig med att Björklöven föll på målsnöret och att Luleå åkte i kvarten... igen :)
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
:nailbiting:Jag skulle kunna tänka mig att det kan bli minst 120 minuter SHL-final till. Ingenting är avgjort ännu! Längtar till matchen ikväll :nailbiting:
 
  • Like
Reactions: par
Topp