• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sm300 tavla i "dressurs"-boett?

Är det en original Omega-tavla och visare?

• Ja

Röster: 6 46.2%
  • Nej

Röster: 7 53.8%

• Totala väljare
    13
Den här tråden väckte min nyfikenhet, verkligen. Så till slut hittade jag en prototyp! Vad ska man tro?
Screenshot_20170607-192358.png
Snyggt! Mystiken tätnar.

Den lænke ser da helt forkert ud på en 2846?? Og viserne ser stadig fejlproportionerede ud... Kan i øvrigt se, at den skulle være fra 1958, det stemmer da dårligt med, at det skulle være en prototype?

http://www.chrono24.se/omega/omega--seamaster-prototype--ck2846-broad-arrow--id6307238.htm
34 mm Seamasters såldes med dessa länkar, har själv haft en. Sedan fanns det ju en guldvariant till Constellations med, stört kool. Att det skulle vara en prototyp vet jag inte men det är ju en tidig variant och framförallt udda, om den nu funnits.

34 mm Seamasters såldes med dessa länkar, har själv haft en. Sedan fanns det ju en guldvariant till Constellations med, stört kool. Att det skulle vara en prototyp vet jag inte men det är ju en tidig variant och framförallt udda, om den nu funnits.

Jeg har aldrig før set et 7077 på et Seamaster af den type, men det kan jo fint være købt sammen med uret i sin tid. Det passer bare bedre til Constellations og andre med længere horn, her ser det altså underligt ud.

...Jeg havde overhovedet ikke set, at der var et eBay-link i originalposten :facepalm:

Det kan nærmest ikke være et korrekt Omega - det er jo en forgyldt, amerikanskproduceret urkasse? Kan heller ikke få beskrivelsen med de 38.58mm til at passe.

...Jeg havde overhovedet ikke set, at der var et eBay-link i originalposten :facepalm:

Det kan nærmest ikke være et korrekt Omega - det er jo en forgyldt, amerikanskproduceret urkasse? Kan heller ikke få beskrivelsen med de 38.58mm til at passe.
Den är inte 38 mm, snarare 34 mm. Det är inte främst hela klockan jag är intresserad över utan snarare tavlan i sig.
Jeg lavede en tråd inde på OF, bliver interessant at se, om de ved noget:

https://omegaforums.net/threads/cal-501-seamaster-w-broad-arrow-hands-and-crosshair-dial.58955/

Jeg bemærkede i øvrigt at den "retaining ring" der er mellem glasset og skiven er sølvfarvet - den burde være gylden i en guldbelagt kasse.
Spelar egentligen ingen roll med glaset, det är en förbrukningsvara.

Fra OF:

TNTWatch skrev:
It's a rather rare jumbo Seamaster with cal 501. Few of these have ever been seen and usually with a unique dial of each example. This dial is original since it won't fit any other common cases. Hands are also original and won't be good for the 2913, since they are solid gold or gold plated.

TNTWatch skrev:
I don't have the ref for this particular one. I've just seen this similar 38mm case once before in even worse condition with no inside caseback pic either.

Den är inte 38 mm? Står både 34,5 och 38,5 i annonsen. Sedan tycker inte jag boetten är intressant, tavlan och visarna är. Hävdar helt enkelt att TNTWatch har fel.

Jeg synes også, at det med størrelsen lyder mystis - TNTWatch er dog en ret troværdig samler, og plejer ikke at løbe med halv vind. Men alle kan jo tage fejl :)
Sådan på øjemål synes jeg heller ikke, at kassen virker til at være større end normalt.

Tillbaka
Topp