• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Smakråd klocka för ca 30 lax

JohanHLM

Rolex
För min del har min klädstil stor betydelse på vilken klocka jag köper. Eftersom jag alltid använder skjorta skulle jag aldrig köpa en DSSD fast jag tycker den är cool eftersom den blir för klumpig. Är du pikétypen vore det enligt mig fullständigt vansinnigt att lägga 30 tkr på en dressad klocka. Då skulle jag köpt en pie pan eller något annat vintage för att använda de gånger jag klär upp mig.

Vore roligt att höra vad det blir när beslutsångesten lagt sig :)
Lycka till i ditt letande!
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
JohanHLM skrev:
För min del har min klädstil stor betydelse på vilken klocka jag köper. Eftersom jag alltid använder skjorta skulle jag aldrig köpa en DSSD fast jag tycker den är cool eftersom den blir för klumpig. Är du pikétypen vore det enligt mig fullständigt vansinnigt att lägga 30 tkr på en dressad klocka. Då skulle jag h

Ja det ligger verkligen något i det du säger. Jag är pikétypen och använder kanske skjorta 2-3 ggr i månaden.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Ekmikael skrev:
JohanHLM skrev:
För min del har min klädstil stor betydelse på vilken klocka jag köper. Eftersom jag alltid använder skjorta skulle jag aldrig köpa en DSSD fast jag tycker den är cool eftersom den blir för klumpig. Är du pikétypen vore det enligt mig fullständigt vansinnigt att lägga 30 tkr på en dressad klocka. Då skulle jag h

Ja det ligger verkligen något i det du säger. Jag är pikétypen och använder kanske skjorta 2-3 ggr i månaden.
Picke eller Piké eller vad det nu heter... det är väl sådana dära tennis-/golftröjor? De får bara inte vara en "klädstil" 2013! I alla fall inte "stil", och finns de fortfarande att köpa? ;)
 

JohanHLM

Rolex
Råkade posta förra inlägget innan jag skrivit klart och därefter blev det dubbelt.
Som jag skrev tidigare tycker jag du ska köpa ett schysst dressat vintage ur för typ 10 tkr och sedan lägga resterande på något som passar dig.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
theargonaut skrev:
Ekmikael skrev:
JohanHLM skrev:
För min del har min klädstil stor betydelse på vilken klocka jag köper. Eftersom jag alltid använder skjorta skulle jag aldrig köpa en DSSD fast jag tycker den är cool eftersom den blir för klumpig. Är du pikétypen vore det enligt mig fullständigt vansinnigt att lägga 30 tkr på en dressad klocka. Då skulle jag h

Ja det ligger verkligen något i det du säger. Jag är pikétypen och använder kanske skjorta 2-3 ggr i månaden.
Picke eller Piké eller vad det nu heter... det är väl sådana dära tennis-/golftröjor? De får bara inte vara en "klädstil" 2013! I alla fall inte "stil", och finns de fortfarande att köpa? ;)

Ja här i Göteborg säljs de fortfarande. :D
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Ricrob skrev:
Du är ju ngt vettigt på spåret (ledtråd; näst längst ner)!

Mmm nu när jag sålt alla Omega så borde jag ju egentligen gå på det spåret. Gillar verkligen Ploprofen med PO XL chrono är inte dum den heller. Tror i alla fall att jag kan stryka Panerai från listan eftersom jag snart får tillbaka min GMT ifrån service.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
JohanHLM skrev:
Råkade posta förra inlägget innan jag skrivit klart och därefter blev det dubbelt.
Som jag skrev tidigare tycker jag du ska köpa ett schysst dressat vintage ur för typ 10 tkr och sedan lägga resterande på något som passar dig.

Ja det va ingen dum idé. Jag får kolla runt lite och se om man kan hitta något som kan vara intressant.

Sorry att det blev en qoute/inlägg men jag fattar inte hur man "qoutar" flera med Tapatalk.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Ekmikael skrev:
theargonaut skrev:
Ekmikael skrev:
JohanHLM skrev:
För min del har min klädstil stor betydelse på vilken klocka jag köper. Eftersom jag alltid använder skjorta skulle jag aldrig köpa en DSSD fast jag tycker den är cool eftersom den blir för klumpig. Är du pikétypen vore det enligt mig fullständigt vansinnigt att lägga 30 tkr på en dressad klocka. Då skulle jag h

Ja det ligger verkligen något i det du säger. Jag är pikétypen och använder kanske skjorta 2-3 ggr i månaden.
Picke eller Piké eller vad det nu heter... det är väl sådana dära tennis-/golftröjor? De får bara inte vara en "klädstil" 2013! I alla fall inte "stil", och finns de fortfarande att köpa? ;)

Ja här i Göteborg säljs de fortfarande. :D
Pické känns ju lite twothousand-late, men GTB förklarar ju saken ;) Och då måste du ju skaffa en riktig fäskedinka (läs; Bratte) ;)
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
theargonaut skrev:
Ekmikael skrev:
theargonaut skrev:
Ekmikael skrev:
JohanHLM skrev:
För min del har min klädstil stor betydelse på vilken klocka jag köper. Eftersom jag alltid använder skjorta skulle jag aldrig köpa en DSSD fast jag tycker den är cool eftersom den blir för klumpig. Är du pikétypen vore det enligt mig fullständigt vansinnigt att lägga 30 tkr på en dressad klocka. Då skulle jag h

Ja det ligger verkligen något i det du säger. Jag är pikétypen och använder kanske skjorta 2-3 ggr i månaden.
Picke eller Piké eller vad det nu heter... det är väl sådana dära tennis-/golftröjor? De får bara inte vara en "klädstil" 2013! I alla fall inte "stil", och finns de fortfarande att köpa? ;)

Ja här i Göteborg säljs de fortfarande. :D
Pické känns ju lite twothousand-late, men GTB förklarar ju saken ;) Och då måste du ju skaffa en riktig fäskedinka (läs; Bratte) ;)

Nu ska vi inte vara sånna. :p En vacker dag kanske du möts av ett fiskhuvud på dörren där hemma, undertecknat "Glenn från Götet"- :lol:
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Ekmikael skrev:
theargonaut skrev:
Ekmikael skrev:
theargonaut skrev:
Ekmikael skrev:
JohanHLM skrev:
För min del har min klädstil stor betydelse på vilken klocka jag köper. Eftersom jag alltid använder skjorta skulle jag aldrig köpa en DSSD fast jag tycker den är cool eftersom den blir för klumpig. Är du pikétypen vore det enligt mig fullständigt vansinnigt att lägga 30 tkr på en dressad klocka. Då skulle jag h

Ja det ligger verkligen något i det du säger. Jag är pikétypen och använder kanske skjorta 2-3 ggr i månaden.
Picke eller Piké eller vad det nu heter... det är väl sådana dära tennis-/golftröjor? De får bara inte vara en "klädstil" 2013! I alla fall inte "stil", och finns de fortfarande att köpa? ;)

Ja här i Göteborg säljs de fortfarande. :D
Pické känns ju lite twothousand-late, men GTB förklarar ju saken ;) Och då måste du ju skaffa en riktig fäskedinka (läs; Bratte) ;)

Nu ska vi inte vara sånna. :p En vacker dag kanske du möts av ett fiskhuvud på dörren där hemma, undertecknat "Glenn från Götet"- :lol:
Hahaha... Usch jag är tyvärr inget större fisk-fan, däremot gillar jag att fiska och en Headwind med UTC vore lite coolt att testa någon gång...
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Då har jag äntligen bestämt mig för vad det blir för klocka. Lägger upp bilder när jag fått den levererad till mig, vilket borde bli i slutet av nästa vecka. :D
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Camo00: Ja verkligen! :) Nästan lite för spännande eftersom klockan ska skickas ifrån Slovakien. Dyker det inte upp någon klocka, då får det bli att flyga ner och köpa en Kalashnikov i första bästa gathörn och besöka butiken. :D

BME: Jag ska göra mitt bästa. Risken är tyvärr rätt stor att jag kommer att vara så otålig att jag sliter upp paketet med en gång.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Det här var ju en nagelbitare. Hoppa hoppas på Plopprof! :cool:
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Överföringen av pengarna gick mycket snabbare än vad jag hade kunnat tro. Klockan befinner sig just nu i Budapest, på väg med DHL mot Göteborg.
 
Topp