• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snabba Rolex-frågor

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Hej om man söker en svart tavla med gulgulds index till en DD 18078 från 1978 cal 3055. Finns det någon här som kan tipsa om var jag ska söka på KS?
Det är väl en barkad DD om jag inte missminner mig?

Börja här sen skulle jag kolla hos närmsta AD vad som finns tillgängligt.
 

Morris1968

Breitling
Hej Zorin tack för ditt svar, jag kan inte lägga ut någon fråga på denna tråd. Hur gör man det? Tycker KS känns krånglig att ställa frågor på rätt ställe.
Mvh Erik
 

Fulsmakaren

Breitling
Hur är det med andrahandsvärdet på en Rolex? Är det en bra affär att köpa en klocka för 100 000 för att senare sälja den med kanske vinst? Begagnat borde betyda billigare, men kanske inte alltid.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Det är en hobby. Jag har alltid samlat på saker. Men 100 000 är mycket pengar för mig. Jag tänkte att om det kniper kanske jag kunde sälja klockan och få en skaplig slant för den.
Ja, 100.000 är en bra slant. Rolex är ofta ett säkert köp men det finns inga garantier. Köp inte en klocka du inte har råd att förlora.. alltså - kan du inte avvara dina 100.000 så köp något billigare.
vilken Rolex är du intresserad av?
 

Fulsmakaren

Breitling
Ja, 100.000 är en bra slant. Rolex är ofta ett säkert köp men det finns inga garantier. Köp inte en klocka du inte har råd att förlora.. alltså - kan du inte avvara dina 100.000 så köp något billigare.
vilken Rolex är du intresserad av?
En Oyster perpetual vore inte helt fel. Den kostar "bara" 63600 kronor. På 80-talet körde jag med fejk-Rolex från kanske Hong Kong.
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
En Oyster perpetual vore inte helt fel. Den kostar "bara" 63600 kronor. På 80-talet körde jag med fejk-Rolex från kanske Hong Kong.

Här finns nog alla svar du söker. Börja gärna på sida 1…
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
e1c-01-02.jpeg
 
Topp