• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snabbvisit på Rob! PP nautilus vs. Omega AT

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Blev sjukt sugen att klämma lite på en PP nautilus efter att ha sett programmet med Kristian Haagen. Besökte Rob Engström, och passade på att spana in en Omega AT 39 mm. Tyvärr hade de inte PP kronografen inne, och inte heller ATn med blå tavla, men fick ändå en lite känsla av dem... Alltid lika trevligt bemötande av personalen på Rob Engström! PP:n var riktigt fin och tunn som få, tyvärr bara 60m vattenskydd på denna, men man kan inte få allt ;) Hyfsat snyggt urverk, om man nu gillar att stirra på det. Snyggare än 8500 iaf. AT i 39 mm storlek passade mig perfekt, och med blå tavla hade den ju varit riktigt riktigt snygg. Ursäkta dåliga mobilbilder... En PP kronograf med 120m vattenskydd skulle vara smaskens att ha, men tycker dock den är långt ifrån ca 200k "bättre"/snygggare än AT:n. Vad tycker ni?

PP:n

20121107_131725.jpg

20121107_131703.jpg

20121107_132040.jpg

20121107_131840.jpg


AT:n

20121107_132440.jpg

20121107_132427.jpg
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Förlåt, men det är enooooooooooooorm skillnad. Du är inte snäll mot AT:n när du sätter den i samma inlägg som Nautilus :mrgreen:
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
JakobZ skrev:
Förlåt, men det är enooooooooooooorm skillnad. Du är inte snäll mot AT:n när du sätter den i samma inlägg som Nautilus :mrgreen:

Hahaha... Nej jag vet, så nu är det väl jag som ska be om förlåtelse ;) Expediten, sa med en frågande ton och ett snett leende, om det var mellan dessa valet stod ;)

Den mest enoooooooorma skillnaden för mig, var nog prisskillnaden i förhållande till vad man får.
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Håller med föregående talare.. ENOOOOOOOOORM skillnad mellan de två.. NAUTILUS >>>> at

Kul reportage och fina bilder annars! :)
 

pulpen

Cartier
2-Faktor
Förstår att expediten var lite frågande. Har svårt att tro att någon skulle välja mellan dessa två ur.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Snabbvisit på Rob! PP nautilus vs. Omega AT

Jag hade ju utan tvekan köpt AT:n samt en lätt beggad BMW 320d touring på köpet, istället för PP:n!! Men jag kommer ju från samhällets botten och är lite snål...
 

pulpen

Cartier
2-Faktor
Re: Sv: Snabbvisit på Rob! PP nautilus vs. Omega AT

Camo00 skrev:
Jag hade ju utan tvekan köpt AT:n samt en lätt beggad BMW 320d touring på köpet, istället för PP:n!!

Den som köper Nautilusen behöver nog inte välja utan kan med lätthet även köpa bilen och omegan om denne vill. :)
 

Ricrob

Patek
finnirgens skrev:
Är jag psykiskt sjuk om jag tycker att AT:n är en snyggare klocka?
finnirgens skrev:
Är jag psykiskt sjuk om jag tycker att AT:n är en snyggare klocka?
Absolut inte! Båda är fantastiska designer och skulle inte Nautilus vara just Nautilus med tillhörande hype och prislapp, så tror jag fler hade jämfört mer seriöst, rent estetiskt..? Själv tycker jag Nautilus vinner på sin "egna" design men inte med hästlängder.

Ta JakobZ till exempel.. Vad vet han om desigt? Där har du en som låter prislappen styra när hamn drömmer sig bort! :lol:
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Singular skrev:
Är det bara jag som tycker Nautilus är ful (pga länken)?



Jag tycker den helt onödiga utväxten på vänster sida gör att den ser ut som en cancersjuk torskfisk... :confused::eek:

AP Royal Oak - genialiskt av ett geni!!! ...Patek Nautilus, urvattnad second line effektsökeri... av ett geni...

...åh vad skönt att få DET ur mig... :)
 
Senast ändrad:

aleksi

Omega
NiklasArvid skrev:
Singular skrev:
Är det bara jag som tycker Nautilus är ful (pga länken)?



Jag tycker den helt onödiga utväxten på vänster sida gör att den ser ut som en cancersjuk torskfisk... :roll:

AP Royal Oak - genialiskt av ett geni!!! ...Patek Nautilus, urvattnad second line effektsökeri... av ett geni...

...åh vad skönt att få DET ur mig... :twisted:


Håller med royal oak är mycket hetare
 

Bolio

Panerai
Kan inte låtabli att bumpa denna tråd. Överskriften PP vs AT är ju bara klassisk och att sen bara kunna gå in på en AD och klämma på bägge är ju bara helt underbar. Mycket har hänt de senaste sex åren. Man e väll gammal men det var nog bättre förr. Och för att svara ts så anser jag att PPn slår ATn alla dagar i veckan och framför allt till det priset även om ATn är den snyggaste i omegas kollektion.
 
Topp