• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SNKE01K1 länkstorlek

Reenex

Breitling
Tjena.

Har tänkt skaffa en Seiko SNKE01K1 men är lite osäker på hur måtten som är möjliga på länken.
Jag har en smal handled på 15cm och är osäker på om länken kan bli så liten. Då länken är integrerad så finns det inte ett lätt alternativ att byta till heller.

Så jag undrar om någon utav er äger en SNKE01K1 och kan bekräfta storlekarna.
Tack på förhand.
/reenex
 

San15

Cartier
2-Faktor
Jag har själv bara lite större handleder ca 15.5cm och hade förut en liknande modell SNK795 och den funkade för mig. Tycker dock Seiko 5 länkar är ganska dåliga, de billiga i alla fall, rasslar och är allmänt obekväma.
 
Senast ändrad:

Gunnar

Omega
Om du inte gillar länkarna så kan du köpa nya band. Seiko säljer stålbanden och ett nato
Band sitter nog bra. Men efter som jag antar att du vill ha stållänkar så tycker jag att du ska antigen testa klockan innan på en AD eller köpa den på ett ställe med öppet köp och se om du vill ha den eller inte. Sen finns möjligheten att köpa nya band.
 

Reenex

Breitling
Om du inte gillar länkarna så kan du köpa nya band. Seiko säljer stålbanden och ett nato
Band sitter nog bra. Men efter som jag antar att du vill ha stållänkar så tycker jag att du ska antigen testa klockan innan på en AD eller köpa den på ett ställe med öppet köp och se om du vill ha den eller inte. Sen finns möjligheten att köpa nya band.
Tyvärr så är det som sagt en integrerad länk, det blir svårt att byta ut den :(
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Tjena.

Har tänkt skaffa en Seiko SNKE01K1 men är lite osäker på hur måtten som är möjliga på länken.
Jag har en smal handled på 15cm och är osäker på om länken kan bli så liten. Då länken är integrerad så finns det inte ett lätt alternativ att byta till heller.

Så jag undrar om någon utav er äger en SNKE01K1 och kan bekräfta storlekarna.
Tack på förhand.
/reenex

Riktigt snygg modell! Påminner mycket om en annan Seiko som ligger i en helt annan prisklass :)

Du kommer att kunna korta 5-7 länkbitar på den klockan utefter vad jag kan se om man bildgooglar lite. Det, plus mikrojusteringen i låset borde räcka. Passformen kan dock bli lite lidande när du kortar för mycket, enda sättet är nog tyvärr att ta hem och testa alternativt se om du kan hitta i någon butik.
 

Reenex

Breitling
Riktigt snygg modell! Påminner mycket om en annan Seiko som ligger i en helt annan prisklass :)

Du kommer att kunna korta 5-7 länkbitar på den klockan utefter vad jag kan se om man bildgooglar lite. Det, plus mikrojusteringen i låset borde räcka. Passformen kan dock bli lite lidande när du kortar för mycket, enda sättet är nog tyvärr att ta hem och testa alternativt se om du kan hitta i någon butik.
Tack så mycket.
Ja tyvärr är det väl så med passformen på vissa modeller, skulle vara perfekt att testa men jag antar att inte många affärer har den hemma så att jag kan testa. Annars får jag väl ta hem från en sida med öppet köp :angel:
 
Topp