• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Snupps - Samlarapp

Norpan

Basic
Hejsan,

Kollade om det fanns några trådar om appen Snups (edit: Snupps heter den visst), men det fanns det inte.
Appen är ungefär som instagram, men är inriktat på samlare. Framförallt klocksamlare/entusiaster verkar det som.

Finns det någon mer än jag här som använder den?

Man har möjlighet att lägga upp sin samling och välja lite vad som ska vara publikt och privat. Det finns även en hel del klockgrupper. Exempelvis en Urban Gentry-grupp för de som gillar den kanalen.

Jag heter Wador där om någon vill adda.

Senast ändrad:
Hejsan,

Kollade om det fanns några trådar om appen Snups (edit: Snupps heter den visst), men det fanns det inte.
Appen är ungefär som instagram, men är inriktat på samlare. Framförallt klocksamlare/entusiaster verkar det som.

Finns det någon mer än jag här som använder den?

Man har möjlighet att lägga upp sin samling och välja lite vad som ska vara publikt och privat. Det finns även en hel del klockgrupper. Exempelvis en Urban Gentry-grupp för de som gillar den kanalen.

Jag heter Wador där om någon vill adda.
Vem äger datan? Tänker på risken att den läcker eller får användas av någon som säljer den vidare. Kanske spontant inte känns aktuellt att lägga upp info om en massa rariteter mtp stöldrisk.

Vem äger datan? Tänker på risken att den läcker eller får användas av någon som säljer den vidare. Kanske spontant inte känns aktuellt att lägga upp info om en massa rariteter mtp stöldrisk.

Ärligt talat så vet jag inte. Jag tippar på att det är samma typ av människor/företag som äger Instagram och Facebook. Jag tror inte att man ska lägga ut sin hemadress etc, men så är det väl med nästan alla sociala medier.

I övrigt så har både Jory Goodman och The Urban Gentry snackat om appen någon gång, så den är väl lite känd i klockkretsar.

Tillbaka
Topp