• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snyggt designade smart watches

DrDre

Patek
Stötte på dessa design projekt baserade på klassiker. De kommer (nog) aldrig att bli verklighet men är rätt roliga att se på bild.
jaeger-lecoultre-reverso-smartwatch-2.jpg


panerai-luminor-smartwatch-2.jpg


franck-muller-smartwatch-2-1.jpg


Källa: http://watches485.rssing.com/chan-4458115/all_p4.html
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag tror nog att snyggt designade smarta klockor kommer (näe, jag tycker inte Apple Watch är så fantastiskt snygg). Men den stora massan kommer nog att dras med i plastigare swatch-varianter eftersom priset väger tyngre är viktigare än designen för de flesta. Reverson var häftig, men varför behöver man vända den? Mullern var också snygg.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jag tror nog att snyggt designade smarta klockor kommer (näe, jag tycker inte Apple Watch är så fantastiskt snygg). Men den stora massan kommer nog att dras med i plastigare swatch-varianter eftersom priset väger tyngre är viktigare än designen för de flesta. Reverson var häftig, men varför behöver man vända den? Mullern var också snygg.
Så att du har en riktig klocka på framsidan!
Det hade blivit en smart watch jag hade kunnat tänka mig, där den elektroniska delen var en modul som kunde uppgraderas med tiden!
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Så att man inte sabbar glaset när man spelar polo.
Ah, en Reverso för det moderna samhället (som fortfarande spelar polo...) Eller helt enkelt ett enkelt sätt att stänga av ljudet och vibrationerna från notifieringarna - det hade varit ett häftigt användargränssnitt. :)

Så att du har en riktig klocka på framsidan!
Det hade blivit en smart watch jag hade kunnat tänka mig, där den elektroniska delen var en modul som kunde uppgraderas med tiden!
Jo, däri ligger väl problemet för oss klock-intresserade. Att kombinera ett mekaniskt ur med en smart modul blir inte bra såvida man inte kan byta ut den smarta modulen när den blir omodern efter 6 månader (eller så...) Reverso-varianten? Visst kan fungera, men försvinner inte lite av grejjen om man måste flippa tavlan så fort man får en notifiering (förutsatt att man hellre tittar på den mekaniska klockan för det mesta)?

Jag hoppas mest på någon form av smart klock-band som man kan sätta på sin vanliga mekaniska klocka. Typ som Kairos T-Band.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Problemet med premiummärken och smartwatches är att en smartwatch har ett bäst före-datum.
Vem vill hosta upp 80,000 för en Reverso med smartwatch-del ...som kommer vara out of date inom 2 år, om nu batteriet håller tillräckligt så länge.

Tror att 10-15k är en smärtgräns för en smart klocka.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Problemet med premiummärken och smartwatches är att en smartwatch har ett bäst före-datum.
Vem vill hosta upp 80,000 för en Reverso med smartwatch-del ...som kommer vara out of date inom 2 år, om nu batteriet håller tillräckligt så länge.

Tror att 10-15k är en smärtgräns för en smart klocka.
Instämmer med föregående talare !
OT: Ett + i kanten till den som vet vilken karaktär som myntade detta klassiska uttryck.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Problemet med premiummärken och smartwatches är att en smartwatch har ett bäst före-datum.
Vem vill hosta upp 80,000 för en Reverso med smartwatch-del ...som kommer vara out of date inom 2 år, om nu batteriet håller tillräckligt så länge.

Tror att 10-15k är en smärtgräns för en smart klocka.
Yepp. Fast jag tror smärtgränsen är ännu lägre för stora massan. Någonstans mellan schysst klocka (säg upp till 1k) och en dyr telefon (säg under 10k).
 

DrDre

Patek
Tag heuer är på G med en smart watch som skall kunna uppgraderas, än är dem väldigt förtegna med designen dock

Förmodligen är det ngt sådant som gäller för finare smart watches. Å va fan, om det finns folk som kan betala 15 000 för en service, så finns det säkert de som kan betala 2 000 för att byta ngn komponent.
 

Akerhage

Cartier
Den 9e november skall Tag Heuer visa upp sin smart-klocka
Nedräkningen har visst börjat
http://www.tagheuerconnected.com/

"TAG Heuer is pushing the Swiss avant-garde limits even further with the TAG Heuer Connected. Tradition meets innovation, craftsmanship meets savoir-faire, and bold style meets breakthrough technology. The clock is ticking to the major breakthrough"
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Den 9e november skall Tag Heuer visa upp sin smart-klocka
Nedräkningen har visst börjat
http://www.tagheuerconnected.com/

"TAG Heuer is pushing the Swiss avant-garde limits even further with the TAG Heuer Connected. Tradition meets innovation, craftsmanship meets savoir-faire, and bold style meets breakthrough technology. The clock is ticking to the major breakthrough"
TagHeuer.png
 
Topp