• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Som ett barn på julafton :)

Paneraiman82

Cartier
2-Faktor
Idag mina vänner är längtan över. Min Hublot har fått en kompis. Denna kompis har jag väntat på i snart 2,5 månad :)

Men det var värt det alla dagar i veckan. Denna klocka är inget för personer som inte vill att klockan ska synas, tror också att man behöver vara lång och rätt robusta handleder. Har länge velat testa denna kloss och den kommer bli fantastisk till badstranden.
Denna klocka har jag hittills haft i min ägo i 4 timmar. Men den blå tavlan är skiftande i olika blå och när solen får lysa upp denna kommer det vara en otrolig lyster i tavlan.... Så vilken klocka pratar jag om? :)

Detta är den första helt ny klockan jag köpt och jag är nog kär efter att fått sitta ca 30 minuter och leta plast på olika ställen som självklart ska tas bort för att den ska få sin fina glans!

image.jpg






image.jpg


Mmmmm nu är ni nyfikna vad det är för en rackare va?
Man känner sig sjukt manlig med denna med tanke på sin tyngd och storlek :)




image.jpg


Nu är ni nyfikna va? Det är klart det är en Rolex och ni som läste min recension om Hublot kan nog lista ut vilken detta är :)


image.jpg


Nu vill ni veta va? OK


image.jpg

Klart det är en Deepsea Blue


image.jpg



image.jpg



image.jpg


Till sist en liten lume bild :)
image.jpg




Här kan ni läsa mer i denna fantastiska modell
http://m.rolex.com/watches/rolex-deepsea/m116660-0003/magazine/rolex-deepsea-challenge.html


Sist men inte minst lite info om modellen.

Modell: 116660DB
Serie: Deep Sea
Typ: Herrklocka, Dykarmodell
Diameter: Ø 44 mm
Tjocklek: 17.7 mm
Vikt: 220 gram
Boett: Borstat/polerat stål
Baksida boett: Solid
Armband: Borstat och polerat stål, Oyster
Urtavla: Svart-blå med självlysande markeringar indexmarkeringar, självlysande visare
Spänne: Viklås i stål, Glidelock clasp w. Fliplock extension
Glas: Repskyddat safirglas
Bezel (ring): Keramik, svart, vridbar motsols
Urverk & Funktioner
Urverkstyp: Automatiskt, självuppdragande
Sekundvisare: Svepande
Urverk: Rolex in-house urverk 3135 med 31 juveler, 28800 vph
Gångreserv: 50 timmar
Datumangivelse: Datum
Vattenskydd: 3900 meter
Funktioner: Heliumvalv
Övrigt: Kronometercertifiering (COSC), skruvkrona
image.jpg
 
Topp