• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Som varande elitist..

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Wollen skrev:
JakobZ skrev:
AndyK skrev:
Men borde det inte vara en bra idé att skapa subforum, ett för varje märke t.ex. Så brukar det ju funka på det flest forum. Här hamnar gärna allt i Diskussion. Jag som ny här har lite svårt att hitta det jag letar efter.

Tror det kan bli svårt, även om vi har hög aktivitet så är vi bara dryga 1100 medlemmar, en större indelning tror jag skulle leda till minskad aktivitet.
+1
+2
 
C

China

Guest
JakobZ skrev:
AndyK skrev:
Men borde det inte vara en bra idé att skapa subforum, ett för varje märke t.ex. Så brukar det ju funka på det flest forum. Här hamnar gärna allt i Diskussion. Jag som ny här har lite svårt att hitta det jag letar efter.

Tror det kan bli svårt, även om vi har hög aktivitet så är vi bara dryga 1100 medlemmar, en större indelning tror jag skulle leda till minskad aktivitet.



Du har nog rätt, fast med tiden är det lätt att trådar förpassas till glömskans underbara land då många inte "orkar" söka. Men moderatorerna får väl klura på vad som fungerar bäst.
 
Spencer66 skrev:
Som varande elitist så funderar jag på att starta två subforum. Antingen "Golden shower" för oss med guldklockor eller "de Paktetiska" för oss med Patek. Har ni några tankar om det?

Ett Sub forum för de Paktetiska blir bra, skönt och kunna slippa alla andra lökiga jävlar som inte har Patek













band.....
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Som varande elitist..

China skrev:
JakobZ skrev:
AndyK skrev:
Men borde det inte vara en bra idé att skapa subforum, ett för varje märke t.ex. Så brukar det ju funka på det flest forum. Här hamnar gärna allt i Diskussion. Jag som ny här har lite svårt att hitta det jag letar efter.

Tror det kan bli svårt, även om vi har hög aktivitet så är vi bara dryga 1100 medlemmar, en större indelning tror jag skulle leda till minskad aktivitet.



Du har nog rätt, fast med tiden är det lätt att trådar förpassas till glömskans underbara land då många inte "orkar" söka. Men moderatorerna får väl klura på vad som fungerar bäst.

Vi är ju redan där. Det startas ju samma trådar var fjärde vecka...

Men seriöst, läser inte alla bara Olästa inlägg eller Senaste i Tapatalk? Då finns ju liksom inte indelningen och alla trådar blir lika mycket värda! :)
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
AndyK skrev:
JakobZ skrev:
AndyK skrev:
Men borde det inte vara en bra idé att skapa subforum, ett för varje märke t.ex. Så brukar det ju funka på det flest forum. Här hamnar gärna allt i Diskussion. Jag som ny här har lite svårt att hitta det jag letar efter.

Tror det kan bli svårt, även om vi har hög aktivitet så är vi bara dryga 1100 medlemmar, en större indelning tror jag skulle leda till minskad aktivitet.

Jag är bara rädd att potentiella medlemmar skräms bort av att ämnena inte är sorterade.

Det är en bra tanke, men det är mångfalden som gör KS så framgångsrikt. En indelning likt WUS vore nog inte att önska, känns som det tar stopp i diskussionerna om det inte finns någon motpart. Det diskussionsunderlag som skulle finnas i t.ex. en Rolexavdelning skulle vara hur vidare vintage eller nytt är coolast. Personligen älskar jag diskussioner där det finns tydliga skillnader i åsikter/prioritering typ som Seiko kontra Omega/Rolex-diskussionen som uppkommer titt som tätt
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Ricrob skrev:
masterkiller skrev:
Spencer66 skrev:
Som varande elitist så funderar jag på att starta två subforum. Antingen "Golden shower" för oss med guldklockor eller "de Paktetiska" för oss med Patek. Har ni några tankar om det?

Ett Sub forum för de Paktetiska blir bra, skönt och kunna slippa alla andra lökiga jävlar som inte har Patek













band.....


:lol:

Hahah, fan du är för härlig MK!
 

AndyK

Cartier
JakobZ skrev:
AndyK skrev:
JakobZ skrev:
AndyK skrev:
Men borde det inte vara en bra idé att skapa subforum, ett för varje märke t.ex. Så brukar det ju funka på det flest forum. Här hamnar gärna allt i Diskussion. Jag som ny här har lite svårt att hitta det jag letar efter.

Tror det kan bli svårt, även om vi har hög aktivitet så är vi bara dryga 1100 medlemmar, en större indelning tror jag skulle leda till minskad aktivitet.

Jag är bara rädd att potentiella medlemmar skräms bort av att ämnena inte är sorterade.

Det är en bra tanke, men det är mångfalden som gör KS så framgångsrikt. En indelning likt WUS vore nog inte att önska, känns som det tar stopp i diskussionerna om det inte finns någon motpart. Det diskussionsunderlag som skulle finnas i t.ex. en Rolexavdelning skulle vara hur vidare vintage eller nytt är coolast. Personligen älskar jag diskussioner där det finns tydliga skillnader i åsikter/prioritering typ som Seiko kontra Omega/Rolex-diskussionen som uppkommer titt som tätt
Inget som säger att det inte skulle bli diskussioner bara för att trådarna är sorterade. Det hade bara blivit lättare att hitta det man letar efter.
Ett forum som har bra indelning är 99mac.se, det blir ändå diskussioner om alla möjliga konstiga ämnen.
 

oscaroscar

Panerai
Camo00 skrev:
China skrev:
JakobZ skrev:
AndyK skrev:
Men borde det inte vara en bra idé att skapa subforum, ett för varje märke t.ex. Så brukar det ju funka på det flest forum. Här hamnar gärna allt i Diskussion. Jag som ny här har lite svårt att hitta det jag letar efter.

Tror det kan bli svårt, även om vi har hög aktivitet så är vi bara dryga 1100 medlemmar, en större indelning tror jag skulle leda till minskad aktivitet.



Du har nog rätt, fast med tiden är det lätt att trådar förpassas till glömskans underbara land då många inte "orkar" söka. Men moderatorerna får väl klura på vad som fungerar bäst.

Vi är ju redan där. Det startas ju samma trådar var fjärde vecka...

Men seriöst, läser inte alla bara Olästa inlägg eller Senaste i Tapatalk? Då finns ju liksom inte indelningen och alla trådar blir lika mycket värda! :)
+1

Känns som de startas:
"Om du fick välja en klocka!"
"Säg att du dör, och måste välja EN klocka som du dör i"
"Din absoluta drömklocka"
"Dina 5 absolutaste drömklockor"
"3 klockor du inte kan leva utan"
"Vilken klocka funkar till allt?"
"Vilken är den bästa klockan"

..varje vecka.
Förvisso ganska kul med sånna trådar men det blir rätt upprepande och viktiga trådar (som min request om en cape cod guide :D ) hamnar i skuggan....
 
Topp