• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Luddixz

Breitling
Hej hallå, kära klockbärare!
Nu börjar ÄNTLIGEN solen titta fram och i och med det kan det börja bli dags att kika på eventuella sommarband till våra kära ur. Marknaden är bred och det är inte alltid lätt att veta vad som faktiskt skulle passa till, säg, en svart Submariner? Den här tråden är därför till för er som är inne i lite samma banor som jag: att byta ut länkarna för ett tag och ersätta dem med... ja, VAD? Delge information om era favoriter, ställ frågor till varandra. Var behjälpliga som alltid!

Jag tänkte inleda med gott exempel genom att starta den första frågeställningen:

Rolex Milgauss Z-blue
Jag äger en Milgauss med blå urtavla. Som ni kanske vet finns det en del härliga färgglada detaljer på detta ur. Den orangea sekundvisaren, det gröna saffirglaset osv. Tycker nästan alltid att man ser antingen ett grönt eller orange perlonband som alternativ till denna klocka. Kan väl säga att jag blev mäkta imponerad av denna kombination till en början, men efter ett tag tröttnade jag. Jag är därför på jakt efter något annat, och det är här ni kommer in i bilden. Tjonga in era förslag nedan!:) Kan vara värt att nämna att måtten det rör sig om är 20mm.

Tack och hej! -Ludwig
 

Leafvalley

Cartier
IMG_0113.PNG
Snodde denna från nätet...
 
Topp