• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sommarens TGW (The Grill Watch) - vilken är din favorit?

Haddoque

Omega
2-Faktor
Bara jag som grillar?
Tudor för att tajma laxen
26FCE66F-E64B-40EF-974D-DB008D4A0532.jpeg
 

Quark

Cartier
2-Faktor
Ikväll grillar jag med min gamla trotjänare som varit min grillklocka i tio år, och knappt använts till något annat. Trettiominuterskronografen passar bra vid grillning. Hamburgare på grillen just nu. Sedan följer kyckling och lax.
IMG_20200530_200033.jpg

Tequila old fashioned i glaset, gjord på Don Roberto Reposado. Ur högtalaren strömmar The 1975.
IMG_20200530_200101.jpg
 

Quark

Cartier
2-Faktor
Ikväll tjänstgör Planet Ocean-kronografen vid grillen.

IMG_20200606_211020.jpg

Det är ganska tråkigt grillväder, grått och blåsigt. Dessutom är myggen väldigt plågsamma. Som tur är kan jag värma mig med en Sazerac, gjord enligt originalreceptet med cognac och absinth (i slutet av 1800-talet när vinlusen stoppat cognacsproduktionen, och 1912 när absinth blev förbjudet i USA ändrades receptet, vilket jag struntar i).
IMG_20200606_202553.jpg
 

isbjörn

Panerai
Ikväll tjänstgör Planet Ocean-kronografen vid grillen.

IMG_20200606_211020.jpg

Det är ganska tråkigt grillväder, grått och blåsigt. Dessutom är myggen väldigt plågsamma. Som tur är kan jag värma mig med en Sazerac, gjord enligt originalreceptet med cognac och absinth (i slutet av 1800-talet när vinlusen stoppat cognacsproduktionen, och 1912 när absinth blev förbjudet i USA ändrades receptet, vilket jag struntar i).
IMG_20200606_202553.jpg

Kul! Nu lärde jag mig en ny drink! Måste testas, tror den kan funka för mig. Man tackar.
 

Quark

Cartier
2-Faktor
Kul! Nu lärde jag mig en ny drink! Måste testas, tror den kan funka för mig. Man tackar.

För att få till den rätta mjuka smaken gäller det att inte ta för mycket absinth. Grundreceptet säger att man ska hälla en centiliter i serveringsglaset, virvla runt, kyla med is och sedan tömma ut absinthen ur glaset. Jag gillar inte att hälla ut sprit, så jag förvarar lite absinth upphälld i en gammal bitters-flaska, och häller fyra eller fem stänk i glaset. Om jag vänder upp och ner på det kommer inget ut. Smaken är naturligtvis individuell, men så tycker jag att får rätt mångd. Jag vet också bartenders som använder sprejflaska med absinth.
 
Senast ändrad:

Dobben

Omega
Måste man ha samma klocka varje gång man grillar? Jag kör lite olika varje gång i stället. Ikväll är det denna.
IMG_20200612_184407.jpg
 

Quark

Cartier
2-Faktor
Kvällsgrillning med Seiko Ripley reissue. Ellen Ripley grillade Xenomorpher med eldkastare på några sekunder, medan min mer vardagliga grillning behöver tajmas i minuter.
IMG_20200818_203030.jpg
 

Kanagawa

Omega
En ana-digi dykare är fullkomligt överlägsen som grillklocka, särskilt då för low n slow.
Tydlig, digital display för grilltiden och vridring för att hålla koll på påfyllning av briketter och rökved.
Ikväll blir det burnt ends på fläsksida till fotbollen! 🍻
1C133206-6471-4ADC-9792-3F2534108E36.jpeg
 
Topp