• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sommarklocka – Vintagetråden!

Den här lillen kommer användas mycket i sommar. Den är dessutom tät! Trevliga boetter för sin tid, väldigt tacksamma att få täta.

1000009122.jpg

Den här lillen kommer användas mycket i sommar. Den är dessutom tät! Trevliga boetter för sin tid, väldigt tacksamma att få täta.

1000009122.jpg
Jag väntar på min BB!
Håller med. De känns ”somriga”?
Jag förknippar integrerad länk så mycket med sommaren? Ska man ha en sådan vintage, så drar det ju dock iväg….
Det är väl @martaSM30 IWC-krono då!

Jag väntar på min BB!
Håller med. De känns ”somriga”?
Jag förknippar integrerad länk så mycket med sommaren? Ska man ha en sådan vintage, så drar det ju dock iväg….
Det är väl @martaSM30 IWC-krono då!
Kul med en bb, skulle också vilja ha en sån.
De är ofta välanvända, märks att de har köpts för att användas och de tålde helt klart mycket stryk.
Skulle tro den jag har servats säkert 5-10 gånger. Har nog varit mycket omtyckt och säkert pålitlig under åren.

Kul med en bb, skulle också vilja ha en sån.
De är ofta välanvända, märks att de har köpts för att användas och de tålde helt klart mycket stryk.
Skulle tro den jag har servats säkert 5-10 gånger. Har nog varit mycket omtyckt och säkert pålitlig under åren.
Visst är din något mindre? 30-31mm? Det är ju häftiga också pga Rolle:s första automatare. Näst-först i världen? Harwood eller vad de heter var väl före? Oftast tycker jag boetterna ser helt okey ut men mycket, mycket ommålade/omgjorda tavlor. På ett fullt vis dessutom.
Det verkar dock lite knepiga att serva? Eller? Frågar dig som expert? 😅

IMG_6516.png

IMG_8706.jpeg

Visst är din något mindre? 30-31mm? Det är ju häftiga också pga Rolle:s första automatare. Näst-först i världen? Harwood eller vad de heter var väl före? Oftast tycker jag boetterna ser helt okey ut men mycket, mycket ommålade/omgjorda tavlor. På ett fullt vis dessutom.
Det verkar dock lite knepiga att serva? Eller? Frågar dig som expert? 😅

IMG_6516.png

IMG_8706.jpeg
Ja precis min är mindre, ca 30,5mm tror jag.

Harwood var väldigt tidiga, men en riktigt knepig konstruktion som inte var jättebra. Ganska krånglig att jobba med och idag är delar svåra.
Urverket på din bb är väl inte jättesvår, men värre är det med tillgången på delar.

Ja precis min är mindre, ca 30,5mm tror jag.

Harwood var väldigt tidiga, men en riktigt knepig konstruktion som inte var jättebra. Ganska krånglig att jobba med och idag är delar svåra.
Urverket på din bb är väl inte jättesvår, men värre är det med tillgången på delar.
Aha okey. Fattar! Tack för info 😊

Jag hade för mig att den tidiga perioden var 72-73 men nu när jag kollade så verkar den kunna vara så tidig som du skrev. Det här med Rolex serienummer och årtal är ju inte helt exakt.
Kollar de olika tabellerna igen, typ 72 verkar vara mest sannolika. 1973 hade ju varit perfekt för mig.

Tillbaka
Topp