• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sommartid, vintertid...

Vad vore bäst?

• Som idag, sommartid halva året

Röster: 12 13.2%
  • Vintertid året runt

Röster: 38 41.8%
  • Sommartid året runt

Röster: 33 36.3%
  • UTC året om

Röster: 8 8.8%

• Totala väljare
    91
  • Enkät stängd .
Intressanta diskussioner det blev här.. :)
Själv ser jag ingen poäng med vintertid, men kanske mest för jag sysslar med utomhusaktiviteter på kvällarna:chicken:

ÄNTLIGEN är det genomröstat i EU-parlamentet att vi skrotar DST nästa år!!!
Ska bli sååååå skönt att slippa denna elände.
👍👍👍

Solen ska vara som högst klockan 12 på dagen, normaltid. Det är inte frågan om vinter eller sommartid, vem som är missnöjd med sina arbetstider eller om man gillar att vara ute – det är en fråga om att leva med att två gånger om året ställa klockan fel, med hemska effekter på humöret, eller att ha rätt tid. Att ha ständigt ha fel tid kan inte vara ett alternativ.

Tycker jag :)

Finns på alla större nyhets-siter, men börja här:
1april.png

Senast ändrad:
Det är bra att tiden ändras, ger alla en anledning att ställa sina klockor till rätt tid två gånger om året! Precis som när däckbytena ger en anledning att se över bil och däck!

Solen ska vara som högst klockan 12 på dagen, normaltid. Det är inte frågan om vinter eller sommartid, vem som är missnöjd med sina arbetstider eller om man gillar att vara ute – det är en fråga om att leva med att två gånger om året ställa klockan fel, med hemska effekter på humöret, eller att ha rätt tid. Att ha ständigt ha fel tid kan inte vara ett alternativ.

Tycker jag :)
Gäller bara om du bor mitt i din tidszon.

Tillbaka
Topp