• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sorterar lite klockor

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Märker att jag har alldeles för många klockor som ligger och behöver service. Får hoppas att börsen går bra så iallafall en del kan få lite kärlek framöver.

20141025_110809.jpg


En kul jag hittade är denna Karl Berglund Kvarnsveden. En stor och snygg vintagejuvel. Gissar att den.är större än 36mm.

2014-10-25 11.06.42.jpg


Vet fan inte hur jag skall få ordning på detta...
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Märker att jag har alldeles för många klockor som ligger och behöver service. Får hoppas att börsen går bra så iallafall en del kan få lite kärlek framöver.

En kul jag hittade är denna Karl Berglund Kvarnsveden. En stor och snygg vintagejuvel. Gissar att den.är

Vet fan inte hur jag skall få ordning på detta...
Enda sättet att få ordning på detta är: Du måste köpa fler! Dubletter till alla så du kan plocka delar.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Hur är dom sorterade ? Någon viss ordning ?
Vetkar ruggigt dyrt att hålla igång det stallet :)

Ingen ordning förutom att armband, delar och klockor inte längre ligger huller om buller :)

Den var ball, vet du någon mer info om den?

Ingen info alls än. Hittade den i en påse full med andra ur. De flesta riktiga skräpur. Köpte i somras på auktion.

Skall ta och öppna den och kika samt kolla vilket av landets alla Kvarnsveden det handlar om. Förutom en snygg tavla är det kul att den är oversize.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Sorterade lite klockor igår kväll med. Köpt lite nya band så det passade bra. Tänkte det kunde vara kul att ta några foton när en ganska stor del av alla klockorna är samlade på samma plats. Finns dock en del i andra lådor och vissa är på service... Ni får ursäkta att mina två moderna klockor är närvarande :D
20161001_113204.jpg
20161001_113252.jpg
20161001_113417.jpg
 

Rolfen

Rolex
Sorterade lite klockor igår kväll med. Köpt lite nya band så det passade bra. Tänkte det kunde vara kul att ta några foton när en ganska stor del av alla klockorna är samlade på samma plats. Finns dock en del i andra lådor och vissa är på service... Ni får ursäkta att mina två moderna klockor är närvarande :D
20161001_113204.jpg
20161001_113252.jpg
20161001_113417.jpg

Riktigt vackert! Gillar själv att sitta och pyssla/sortera med klockorna, helt klart lite terapeutisk.
Lada1.jpg
Lada2.jpg
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Finfina band! Har själv kommit av mig lite i bandjakten, var har du köpt dina? En del är väl från tradera iaf?
Tack! Det mesta är från Tradera faktiskt. Rätt sällan det dyker upp bra band till rätt pris men ibland händer det. Det jävliga är att jag behöver minst 10 klockrena band till för att vara nöjd. Peccarybandet från Hirsch som sitter på Eternan är verkligen i en kvalitet för sig.
20161001_132743.jpg
 
Topp