• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Speedmaster homage?

De här två Citizen en automat och en quartz, bägge kan dock vara svårt att få tag på.

67-9313
9uBUTPA.jpg

AN0880-57E
19c55c461e87e01dae9b0733d636b82e.jpg

Tack för alla svar!

Blir världens längsta inlägg om jag citerar alla så ger ett allmänt svar:

Skulle gärna köpa originalet, men kan inte för allt i världen prioritera klocka för 30k just nu. Nån gång i framtiden blir det säkert av , men tills dess får det bli homages. Har en submariner homage jag är väldigt nöjd med, och även om jag vet att det inte är "rätt" klocka så gillar jag den ändå. Sen kan man ha andra klockor också som inte är lookalikes. :)

Hittills är det väl Technos och Citizen som jag tycker är snyggast. Får ta mig en funderare framöver.

EF-546D-1A1V_l.jpg

Casio Ef-546d
796363d49c8871dfa0d6e4c0.jpg

Casio Ef-503d.

Populära speedy-homages på reddit iaf, jag har 546an och vill väl inte påstå att den är lik en speedy direkt, men helt okej ihopsatt och 100 wr, billig är den också.

• Like
Reactions: PCB
Hej,
Tror inte riktigt på idén att köpa något som är så likt speedmastern som möjligt. Gjorde själv detta innan jag hade råd att köpa "the real deal" men den klockan vart inte långvarig i mina ägor. Det var absolut inga fel på klockan, den va riktigt bra för en billig peng, men varje gång jag tittade ner på den så slogs jag bara av att det inte var en speedmaster. Därför tror jag det är bättre att köpa något annat under tiden du sparar pengar. Seagull som nämnts är väldigt mycket för pengarna. Oavsett vilken prisklass klockan ligger i så vill bli glad när man tittar på klockan, inte besviken för vad den inte är.
Håller helt med dig, min erfarenhet också - det är alltid roligare med klockor som är egna eller har en unik karaktär (även om de kanske påminner om andra modeller).

Seiko sndc99p1 blev mitt val av något som skall likna en speedmaster så gott det gick, lite tråkigt med Quartz men går som en klocka. Enda negativa är att första länken sitter i boetten så det ej går att ha läderband på den..
659E4013-EFBF-4FF7-95B2-42C3BA05B70C.jpeg

Tillbaka
Topp