Då va asså dags att göra en spontan recension av ett mod-job.
Omega Speedmaster Pro behöver väll ingen närmare presentation.
Nasas mån-klocka som blev förevigad iom att Buzz Aldrin bar den på månen yta osv.
Men detta är någonting annat.
Detta är en ”Frank”
Detta är en oäkting
Detta är en Mod.
Detta är ”Moby Dick”
I själva verket är det en Omega speedmaster PRO 3750.50 men är modifierad med ”italian” tavlan och visare.
”Italian” va en limiterad utgåva av speedmaster som 1997 gjordes i 500 ex för den italiensk marknaden.
Lånad bild
Safir fram och bak och polerat 1863 verk
Lånad bild
Moby Dick har:
Hesalit
1861 verk
Och klassiska Nasa baklocket
Oftar kör kag henne på ett custum läder av @Maer som jag verklige gillar!
Men även på original länken används flitigt
Länken hade kunnat ha microjusteringar som på morderna dykare men fungerar bra ändå.
”Hur är det att leva med en mod?”
Jag är en lite speciell person.
Jag märks i ett rum och folk brukar komma ihåg mig. Jag vill att min klocka ska spegla detta.
För mig passar en Frank väldigt bra.
Jag har ägt ”originalet” av speedmaster PRO och tycker den är helt fantastiskt.
Så mycket historia och awesomenes.
Men jag vill ha något mer!
Jag vill göra klocka till MIN och ha någonting unikt och då är en frank någonting att överväga.
Vissa hänvisar till värdeminskning, oetiskt och gu vet vad. Men det skiter jag i!
Jag har min klocka för att jag gillar den och tycker den är rolig. Om jag nån dag säljer den är det bara att byta tillbaka till originaltavlan & visare som ligger i lådan.
Jag försöker inte hymla med att den är modifierad och utge den för någonting den inte är, det skulle vara fel.
Den vita tavlan gör den LITE mindre lättläst än originalet med svart tavla och vita visare.
Lumen som i vanligt dagsljus är vit gör att de svarta visarna inte blir lika tydliga som dom kunde vara.
Va på bio för ett tag sen och försökte kolla klockan med skärmens sken utan större framgång. Detta va inte ett problem när jag hade den vanliga kombon med vart tavla och vita visare. Men det ör enda negativa jag kan komma på just nu med denna mod!
Omega Speedmaster Pro behöver väll ingen närmare presentation.
Nasas mån-klocka som blev förevigad iom att Buzz Aldrin bar den på månen yta osv.
Men detta är någonting annat.
Detta är en ”Frank”
Detta är en oäkting
Detta är en Mod.
Detta är ”Moby Dick”
I själva verket är det en Omega speedmaster PRO 3750.50 men är modifierad med ”italian” tavlan och visare.
”Italian” va en limiterad utgåva av speedmaster som 1997 gjordes i 500 ex för den italiensk marknaden.
Lånad bild
Safir fram och bak och polerat 1863 verk
Lånad bild
Moby Dick har:
Hesalit
1861 verk
Och klassiska Nasa baklocket
Oftar kör kag henne på ett custum läder av @Maer som jag verklige gillar!
Men även på original länken används flitigt
Länken hade kunnat ha microjusteringar som på morderna dykare men fungerar bra ändå.
”Hur är det att leva med en mod?”
Jag är en lite speciell person.
Jag märks i ett rum och folk brukar komma ihåg mig. Jag vill att min klocka ska spegla detta.
För mig passar en Frank väldigt bra.
Jag har ägt ”originalet” av speedmaster PRO och tycker den är helt fantastiskt.
Så mycket historia och awesomenes.
Men jag vill ha något mer!
Jag vill göra klocka till MIN och ha någonting unikt och då är en frank någonting att överväga.
Vissa hänvisar till värdeminskning, oetiskt och gu vet vad. Men det skiter jag i!
Jag har min klocka för att jag gillar den och tycker den är rolig. Om jag nån dag säljer den är det bara att byta tillbaka till originaltavlan & visare som ligger i lådan.
Jag försöker inte hymla med att den är modifierad och utge den för någonting den inte är, det skulle vara fel.
Den vita tavlan gör den LITE mindre lättläst än originalet med svart tavla och vita visare.
Lumen som i vanligt dagsljus är vit gör att de svarta visarna inte blir lika tydliga som dom kunde vara.
Va på bio för ett tag sen och försökte kolla klockan med skärmens sken utan större framgång. Detta va inte ett problem när jag hade den vanliga kombon med vart tavla och vita visare. Men det ör enda negativa jag kan komma på just nu med denna mod!