• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Speedmaster triggar larmbågar

Du är säkert biologiskt buggad!
Vissa butikers larmbågar är hackade och skickar signaler om vart du befinner dig.
Ryck loss naglarna, det är det vanligaste stället för sändare.
Brukar också sitta en mottagare i nacken mellan kotorna. Den bör du inte försöka lossa själv om du inte vet exakt vad du gör.
Haha, menar du att han ska låta läkare avlägsna den? Tänk efter lite nu va, vem är det som kontrollerar läkarna och läkemedelsindustrin och ytterst staten?

Haha, menar du att han ska låta läkare avlägsna den? Tänk efter lite nu va, vem är det som kontrollerar läkarna och läkemedelsindustrin och ytterst staten?

En hemlig reptilelit.

o68fot.jpg

Sa han varför han ville plocka ur verket?
För att det var verket som skulle vara magnetiserat i så fall, men i teorin borde ju även caset kunna vara magnetiserat med eftersom det är stål? Tidhållningen är det ju som sagt inget fel på.

Men händer det här i många butiker eller i en enda?
Jag hade en jacka som helt plötsligt efter två-tre år började larma i en viss butik, och det var inte i butiken jag först köpte jackan i. Det satt ett pyttelitet larm insytt någonstans i jackan som av någon anledning triggade larmbågarna. Killen i kassan sa att det där händer ibland pga någon jättebra anledning som jag inte minns, men för honom var det inte det konstigaste i världen. Men jag känner att det är lite långsökt att din klocka skulle vara så magnetiserad att den aktiverar larmbågarna. Har du testat att ta av läderbandet och köra head only rakt genom bågarna?
Det har hänt på kanske 6-7 olika butiker (under olika dagar och med olika klädsel). Ibland bara på in- eller utvägen, ibland båda vägarna eller inte alls. Vilket bara gör det ännu mer opålitligt och skumt. Ska testa byta band och gå (alternativt springa från väktare) en sväng på stan.

Självklart inte via landstinget!
@marer skicka pm så kan du få videor samt PDFer med instruktioner om hur man avlägsnar buggar. Kan även förmedla kontakt med en nästan färdigutbildad veterinär som vet vad som gäller.

Det bästa är väl att gå till en oberoende läkare, typ Farfars Skalpell? Eller kanske nån hemmasnittare på forumet?
Alla som gått ut läkarlinjen är under ständig bevakning. Även veterinärer! Det vet jag av egen erfarenhet efter att jag tvingat till mig en blindtarmsoperation av en pensionerade veterinär utanför Karlstad. Dagen efter hade några gått igenom mitt arbetsrum och ändrat på ordningen bland en del dokument från mina utredningar. Går med blygördel sedan dess!
Finns dock bra folk med stor erfarenhet av säkra operationer här på KS.

Tillbaka
Topp