• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Speedy-klocka

Jag har en bror som kallas Speedy. Han fyller snart jämnt. Omega Speedmaster skulle ju vara en perfekt present till honom men ryms inte inom budget. Någon som har tips på andra "Speedy-klockor"?
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Kul smeknamn :)
Utan att veta budget skulle jag säga Bulova Moonwatch. En reissue på den Bulova-modell som Dave Scott hade på månen.
bulova.jpg


En begagnad "Speedy Reduced" kan du få för ca 12-14 tusen annars. Men den blir lite av en "nästan klocka". Lycka till med presenten!
reduced.jpg
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Alla klockor med en tachymeterskala borde väl kvala in på smeknamnet:)
Seiko har ju många coola till förhållandevis humana priser, du kanske kan hitta en från samma år han är född?
 

Cryssarn

Rolex
Kul smeknamn :)
Utan att veta budget skulle jag säga Bulova Moonwatch. En reissue på den Bulova-modell som Dave Scott hade på månen.
bulova.jpg


En begagnad "Speedy Reduced" kan du få för ca 12-14 tusen annars. Men den blir lite av en "nästan klocka". Lycka till med presenten!
reduced.jpg
en reduced är det jag är ute efter. struntar i nästan snacket ;)
 
Topp