• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Statistik på andrahandsvärden över olika märken

Tisjon

Basic
Tjena!

Finns säkert någon tråd angående detta men men.
Är det någon som vet någon bra sida eller som själv sitter på info om andrahandsvärden på diverse modeller och märken.
Såg någon utdaterad siffra från Chrono24 att klockorna dom sålde 2017 hade ett genomsnittligt inköpspris om 11474$ och såldes för i snitt 8369$ d.v.s. genomsnittlig värdeminskning om drygt 30% över hela andrahandsmarknaden (givet att Chrono24 är snittmarknaden).

Inte ute efter att investera i klockor, men hade varit kul att se mer ingående siffror än så, per märke eller dylikt. Om det inte finns får jag väll ta och skapa själv ..

Chrono24 visar prishistorik samt förväntad prisutveckling på modellbasis om det är av intresse. :)

Tjena!

Finns säkert någon tråd angående detta men men.
Är det någon som vet någon bra sida eller som själv sitter på info om andrahandsvärden på diverse modeller och märken.
Såg någon utdaterad siffra från Chrono24 att klockorna dom sålde 2017 hade ett genomsnittligt inköpspris om 11474$ och såldes för i snitt 8369$ d.v.s. genomsnittlig värdeminskning om drygt 30% över hela andrahandsmarknaden (givet att Chrono24 är snittmarknaden).

Inte ute efter att investera i klockor, men hade varit kul att se mer ingående siffror än så, per märke eller dylikt. Om det inte finns får jag väll ta och skapa själv ..

Det som är lurigt är ju att genomsnittligt pris inte nödvändigtvis talar om värdeminskning-/ökning på marknaden. Exempelvis sålde Chrono24 sin dyraste klocka någonsin för några veckor sen (en Richard Mille för 800 000 USD). Det drar ju upp snittet. Är nog bättre att titta på utvecklingen av medianvärdet...

Håller med @dräpdrulle. Watchcharts brukar jag använda. Ger självklart inte något exakt svar men det duger till att åtminstone få en indikation på priserna och dess utveckling

Tillbaka
Topp