• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Status i projektlådan

MOL

Cartier
0F7AF6FC-F2C3-48E4-862D-A67E3708EF8C.jpeg
Funderade på att många verkar ha helt eller delt avstannade projekt, eller godbitar som väntar på slutlig dragering, eller gråstenar som kan slipas till diamanter...ni förstår poängen...så tänkte starta en tråd på temat för att ev ge eller få inspiration, eller tom att någon frände vore sugen på att ta över stafetten eller tvärtom (Finns denna typ av tråd redan snälla sudda).
Min låda just nu från vänster till höger;
1. Asu Marine Tank som behöver glas och översyn
2. Omega som behöver nya visare samt en skruv till uppdragshjul
3. Omega SM bumper med trist tavla, guldöverdragen
4. Longines Sei Tacche med ännu tristare tavla, reservdelar enbart
5. Tissot Tank behöver ny balans
6. Vulcain Cricket behöver krona och service
7. Zenith m fantastiska Breguet visare behöver balans (106)
8. Longines Sei Tacche behöver ny lume på visare
9. Omega SM bumper jumbo behöver bätrre tavla och rengöring av spiral - går som en raket bokatavligen
10. Longines 290 full set men behöver service
11. Record Datofix behöver eg bara tid
12. Suverän som har trött tavla men hopp finns
13. Technos compressor dykare som väntar på tillsvarvning av nytt glas

Alltså blandat och bandat
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Är ingen hemmafixare själv så kan dela med mig sånt som jag i framtiden ska skicka iväg för lite fix.

Från vänster till höger
1. Seiko 8J41/Dolce, packning till boettlocket.
2. Seiko "Burke", service/byta urverk/leta lämpligt glas.
3-4. 2 x Seiko SKX033, byta ut urverken pga kass datumväxling på bägge. Lite less på dessa då den andra 033an köptes då jag inte orkade vänta på att få datumproblemet fixat på den första. Nåja.
5-6. 2 x Crystron-dykare, eventuellt service eller agera reservdelar för framtida servicebehov på mina andra Crystron-dykare.
7-8. 2 x 0923-quartzdressare, den ena blåa ska skänka urverket till den bättre behövande vita i NOS-skick.
9-10. 2 x 5106-dressare. Dessa har nog legat över ett år nu, tanken var att bygga ett prima exemplar med delar från bägge. Ena urverket går (för ett år sedan i alla fall) riktigt bra och såg superfräscht ut. Mycket intressant urverk.
11. Seiko 6619/pre-Vietnam, kronan fäster inte och visarna linjerar inte.
12. Seiko J14104D/Champion, glaset snurrar fritt under glasringen.

IMG_4059.JPG
 
Topp