• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stealth Wealth

29151

Basic
Vilka klockor, kläder, bilar etc smyger under radarn? Tankar, åsikter och bilder välkomnas

personligen tycker jag även att många vintage är Stealth samtidigt som patek håller på att bli för känt i allmän mun

Möjligtvis att Patek som märke känns till av en del människor men det är fan inte många procent som skulle spotta en Patek på någons handled. Man får en skev bild av folks kunskaper om man hänger här. Skulle säga att 95% av Pateks sortiment är stealth utan överdrift, möjligtvis att några skulle känna igen någon Nautilus eller Aquanaut.

Det finns ju många klockmärken som är ganska okända i mainstream. Nästan alla märken förutom Omega, Rolex, Hublot, Breitling och Tag Heuer borde passera ganska obemärkt i de flesta sammanhang.

När det gäller kläder kan man ju nämna Loro Piana, till exempel. Det finns många italienska och engelska tillverkare rent allmänt som gör allt från lite mer fritidsbetonade till mer dressade plagg av hög kvalitet men utan några blaffiga märken. Samma sak med skor. De som är "in the know" kan se skillnad när de ser på kvalitet på tillverkning och material.

När det gäller nya bilar kanske det är svårare att köra "stealth". Då är det äldre modeller om gäller. Det är välkänt att Ralph Lauren samlar på veteranbilar av den exklusiva sorten men de sticker ju också ut på sitt sätt. Jag har hört att Range Rovers av en viss generation restaureras med glädje och passion av en grupp välbemedlade människor runt om i världen.

IMG_4245.JPG
IMG_4246.PNG
IMG_4247.JPG
IMG_4248.JPG
IMG_4249.JPG
IMG_4251.JPG

Såg en våldsamt dyr IWC i söndagskväll, på "lekevakten" (akuten)i Trondheim. En IW377601 satt på läkarens arm.
Enda anledningen att jag såg den är mitt klockintresse.

Läkarens kyliga kommentar var att först tacka för att jag sett hans klocka, sedan sa han "En sån här har ingen svensk läkare råd med!"
Han var mycket kompetent och trevlig, måste jag påpeka!
IMG_3436.JPG

Den är betydligt mer stelth än man kan tro!

Såg en våldsamt dyr IWC i söndagskväll, på "lekevakten" (akuten)i Trondheim. En IW377601 satt på läkarens arm.
Enda anledningen att jag såg den är mitt klockintresse.

Läkarens kyliga kommentar var att först tacka för att jag sett hans klocka, sedan sa han "En sån här har ingen svensk läkare råd med!"
Han var mycket kompetent och trevlig, måste jag påpeka!
IMG_3436.JPG

Den är betydligt mer stelth än man kan tro!

Fan, det får bli Norge i framtiden haha! Lite tveksamt om man hade haft på sig en sån där på jobbet dock, dels får man ju inte ha klockor men vete fan om man vill ha sin klocka för miljonen eller vad den nu kostar bland patienter och allt vad det innebär ;)

Fan, det får bli Norge i framtiden haha! Lite tveksamt om man hade haft på sig en sån där på jobbet dock, dels får man ju inte ha klockor men vete fan om man vill ha sin klocka för miljonen eller vad den nu kostar bland patienter och allt vad det innebär ;)
Varenda kotte på sjukan bar klocka. Trist att jag inte fick med mig klockan till sjukhuset.
Glömde den i husbilen, men fick till frugans stora "glädje" med mig nyckeln till husbilen! :banghead:

Varenda kotte på sjukan bar klocka. Trist att jag inte fick med mig klockan till sjukhuset.
Glömde den i husbilen, men fick till frugans stora "glädje" med mig nyckeln till husbilen! :banghead:

Kanske är annorlunda i Norge än i Sverige med hygienreglerna, eller så skiter de bara i det vilket vissa såklart gör här hemma också! Haha älskar när sådant händer! Då känner man sig på topp ;)

Jag skulle vilja påstå att det mesta med en prislapp norr om 100' som inte är en Rolex är rätt "stealthigt" för den breda massan. Jag gissar att många kan se att någon har en "fin klocka" på sig. Men sedan inte vet om den kostar 20' eller 200'. De flesta ser ju fan inte skillnad på en Michael Kors i gul metall och en guld-Daytona.

Jag skulle vilja påstå att det mesta med en prislapp norr om 100' som inte är en Rolex är rätt "stealthigt" för den breda massan. Jag gissar att många kan se att någon har en "fin klocka" på sig. Men sedan inte vet om den kostar 20' eller 200'. De flesta ser ju fan inte skillnad på en Michael Kors i gul metall och en guld-Daytona.
Enig. Det är Rolex, Rolex, Rolex och så kanske Breitling. Resten är en klocka som är snygg eller inte och som kan vara dyr eller inte, folk har inte koll. Så för den stora massan är det mesta stealth.

För de som har koll är inget stealth eftersom vi har koll.

Hehe... Hade ändå valt bort den där snurrgrejen och nöjt mig med plinget för att få ett ur i normal storlek. Tror jag sett en Breguet och någon äldre Cartier...
Första bilden är ju bara mobilkameran 2cm ifrån armen. Då ser till och med dina klockor stora ut. :)

Jag har testat denna men är för all del ingen stilikon. Jag gillar hur den satt på armen. Kändes hyfsat modern och hade en presence utan att det kändes som jag var tolv och provade pappas klocka.

Alla är vi dock olika. :)

Första bilden är ju bara mobilkameran 2cm ifrån armen. Då ser till och med dina klockor stora ut. :)

Jag har testat denna men är för all del ingen stilikon. Jag gillar hur den satt på armen. Kändes hyfsat modern och hade en presence utan att det kändes som jag var tolv och provade pappas klocka.

Alla är vi dock olika. :)
Syftade till att förklara mitt tidigare uttalande om att den var för stor då den översta bilden var det som dök upp när jag bildsökte. Förstår att 38 mm sitter rätt bra på många även om denna bör vara lite för tjock för sin design enligt mig. Tur vi alla är olika och tycker det är ett utmärkt bidrag till denna tråd.

image.jpeg
image.jpeg
Tycker att John Goldberger personifierar stealth- wealth. Hans klocksamling är inte heller något undantag; flera vintage Cartier som är några utav de mest sällsynta modellerna och i metallerna så som Palladium och platinum.

image.jpeg
image.jpeg
Tycker att John Goldberger personifierar stealth- wealth. Hans klocksamling är inte heller något undantag; flera vintage Cartier som är några utav de mest sällsynta modellerna och i metallerna så som Palladium och platinum.
Auro i sig är väl ungefär så långt ifrån stealth wealth man kan komma men gubben har absolut god smak. :)

Tillbaka
Topp