• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stealth Wealth

Det beror ju på vem åskådaren i fråga är.

I princip alla klockor flyger under radarn för en person som ej har intresset.

Grand Seiko och Credor (Eichi) är väl ultimat stealth wealth; visst alla känner till Seiko men inte skillnaden mellan Seiko/GS/Credor.

Annars vore en DD i vitguld, Oyster och svart tavla vara rätt stealth. Förvisso en polerad Rolex men många hade nog misstagit den för en DJ.

Grand Seiko och Credor (Eichi) är väl ultimat stealth wealth; visst alla känner till Seiko men inte skillnaden mellan Seiko/GS/Credor.

Annars vore en DD i vitguld, Oyster och svart tavla vara rätt stealth. Förvisso en polerad Rolex men många hade nog misstagit den för en DJ.
Tycker rolex platinum DD är riktigt stealth med mörkare tavla.

Rolex är väl allmänhetens symbol nummer ett för nån med pengar, så det kommer nog aldrig vara stealth wealth. Snarare tvärt om, där "vanliga" människor tros vara rika bara för att dom bär Rolex. Då menar jag alltså uppfattningen kring icke-klockinsatta.

Satt i ett möte med en person som körde just en wg DD med slät glasring och oysterlänk. Riktigt jävla coolt, tyckte jag.

Breguet flyger ju rätt bra under radarn
Snapseed.jpeg

Rolex är väl allmänhetens symbol nummer ett för nån med pengar, så det kommer nog aldrig vara stealth wealth. Snarare tvärt om, där "vanliga" människor tros vara rika bara för att dom bär Rolex. Då menar jag alltså uppfattningen kring icke-klockinsatta.
Jaja självklart, syftade mer på "halvinsatta" som skulle gissa på en DJ och inte något för 300 lakan.

Just denna är väl bland de mer sällsynta?
Inga Pateks är väl direkta volymklockor även fast det finns ett gäng Nautilus och Aquanauts här på KS?:)
Ingen jättevanlig modell men jag har klämt två gånger på denna modell hos två olika AD's, varav en i Stockholm.
Sjukt fin klocka oavsett!

Grand Seiko's SBGW257 borde vara en bra kandidat. Kostar ett par hundra tusen och verkar vara begränsad utgåva :)

Bilagor

• SBGW257.jpeg
    SBGW257.jpeg
    189.7 KB · Visningar: 8
Tillbaka
Topp